Dresden tips

3:07 PM

 Po včerejší návštěvě Drážďan jsem se rozhodla vám pořádně poreferovat a taky třeba poradit či doporučit kam jít, kde co seženete, zhruba za jaké ceny (přesné poznámky jsem si nedělala) :-). Takže začínáme...

doprava

Z Ústí nad Labem (kde já bydlím a kamarádka nedaleko od něj) jsme se vydali vlakem na síťovou jízdenku Labe - Elbe pro 2 – 5 cestujících za 400 Kč tam a zpět. 
Pozor! Tato jízdenka neplatí ve vlacích EC, musíte jet tedy do Děčína kde přestoupíte do vlaku směrem Bad Schandau kde znovu přestupujete. Výhoda je, že spoje po pár minutách navazují... čekáte tak 6-10 minut... a další vlak je na nástupišti kde zrovna vystupujete (v BS je třeba nástupiště jenom jedno). Cesta takhle trvá cca hodinu a třičtvrtě. EC by to bylo přes přestupů a za hodinku ale za lístek pro dvě osoby tam a zpátky dáte 800 Kč a to je dvakrát tolik :-( což se nevyplatí. Navíc na síťovou jízdenku můžete cestovat i po Drážďanech a to s VVO. Pani pokladní nám na nádraží dala i letáček s přehledem dopravy tam. 
PS: všude v Drážďanech potkáte kola... a Kačí říkala, že se tam dají běžně půjčit :-).

H&M

Jako do prvního obchodu jsme zamířili do H&M jelikož tam Kačí chtěla čepici a já kosmetickou taštičku a doughnut na drdol. Místní H&M je rozhodně zásobenější než to v UL a troufám si i říct, že víc než to v Praze. Alespoň co si pamatuju z toho pražského tak mi přijde, že to drážďanské je oproti němu ještě nadupanější a to hlavně v oblasti kosmetiky a doplňků. Masky, taštičky, sprcháče, laky, stíny atd. - toho všeho tam najdete kvantum. Kam se to naše ústecký hrabe na tohle. Fotku zevnitř vám přinesu podle toho jak vyjde film :-).
Ceny bych řekla, že jsou tak srovnatelné... někde možná o něco nižší, někde mi zas přišli vyšší. Na první zastavení jsem si koupila vychytávku do drdolu - tzv. hair doughnut. Platila jsem za ní 2.95 Euro (v přepočtu tedy za nějakých 72 korun) a na CZ stránkách jsem jí viděla za 99Kč. Za masku v druhém HM (na PS jsou totiž hned dvě a to nedaleko od sebe) jsem platila 1.95 Euro (cca 48 Kč) a podle stránek stojí u nás 29 Kč.
Kalhoty ve stejném stylu, které mám od nás z Takka za 700 jsem tam viděla tak za 25-30 Euro (přibližně 600-750 Kč) což je tedy srovnatelné s tou cenou u nás.



Tady můžete vidět můj drdol po aplikaci té vlasové vychytávky, které už přezdívám drátěnka jelikož jsem celá zoufalá při shánění této vymoženosti v Ústí začala prohlašovat, že si snad koupím drátěnku protože mi jí to připomíná. 

LUSH

Další jasnou zastávkou byl milovaný Lush. Zrovna jako ten pražský krásně voní. Kačí hned ve dveřích prohlásila, že tohle teda cejtí i přes ucpanej nos :-D. Obsluha byla jak je v Lushi zvykem velmi příjemná a v pohodě jsme se domluvili anglicky. Hned po příchodu se nás ujal Lush vílák a hned Kačí ochotně radil jakou masku si vybrat a nabídl vyzkoušení na rukou. Ruce jí omyl jedním lush čistítkem na pleť a pak nanesl masky - zkoušela Kosmetickou katastrofu (levá ruka) a Zelinku (pravá ruka). 



Zatímco masky působili tak jsme se podívali dál po obchodě a já pořídila pár fotek - přesněji řečeno tyhle dvě :-D viz níže. Kačí si pak nakonec vybrala Zelinku a ještě scrub na rty. U placení jsme poprosily o vzorek    Cupcake a dostali rovnou dva - každá jeden pro sebe :-)... a na náš komentář že to je přece čokoláda kterou milujem jsme byli s úsměvem upozorněny na to abysme to nejedli - "Don´t eat that!" :-). Navrch jsme ještě dostali každá anglický výtisk Lush Times :-). Dokonce mi po otevření vzorečku doma přijde, že je tam masky o něco víc než když jsem dostala v Praze vzorek Kosmetické katastrofy.
Nevím jak v Praze protože jsem při poprosení (prvně se mě sami zeptali a podruhé jsem poprosila) o vzoreček vždycky něco kupovala (ať v kameném obchůdku nebo přes e-shop - kde jsem si prvně zapomněla napsat a tak mi poslali vzoreček podle svého výběru) ale v Dráždanech dostanete vzoreček i když nic nekupujete - já teď nenakupovala jelikož jsem o prázdninách dvakrát využila poštovného zdarma a navíc chci ještě zkusit právě Cupcake abych se rozmyslela jestli si koupím ten a nebo dříve zkoušenou Kosmetickou katastrofu - i když na žádné netrpím.
Drážďanský Lush obchůdek lze jenom doporučit :-).


STARBUCKS


Kafe, kafe, kafe... to je prostě naše. I když já si kafčo nakonec nedala a měla jsem Raspberry Frapuccino Tall (což je nejmenší velikost) za 3.90 Euro (cca 96 Kč) což pokud mě oči neklamou je rozhodně dražší než u nás. Už jednou jsem tenhle drink měla a to velký a rozhodně jsem neplatila tolik. V tomhle případě bych doporučovala na Starbucks v Německu asi radši zapomenout a najít si tam jinou kavárnu... i když ty ostatní jsme moc nezkoumali. Vím, že tam je v okolí několik Bubble Tea a New York Bagel.
Jinak samozřejmě ve Starbucks seženete i termohrnky, hrníčky, příchutě, balené kafe i čaje... no a Starbuck v láhvi :-).

 DOUGLAS

Douglas v Drážďanech najedete hned vedle Lushe a pak v Altmark Galerii. Tady vám s cenami u nás a tam moc neporadím ale rozhodně nás zaujala sekce s Hello Kitty... jsme prostě trošku (čtete: hodně) trhlý :-D takže jsme byly unešeny. Všechno jsme zkoumali na co je a očuchávali. Moc mi tam voněla řada "I love..." Raspberry and blackberry a pak Strawberries and milshake... jednou si to rozhodně pořídím protože ta vůně byla přímo božská. V Douglasu mají i docela dost různých pleťových masek třeba za 1 Euro nebo jsem si všimla i pár výrobků od Essence - krémy na ruce či odlakovače s vůněmi - snad právě za to 1 Euro.

CENTRUM GALERIE


V Centrum Galerii, která rovněž sídlí na Prager Straße, jsme zamířili do Müllera což je 3-4 podlažní krám kde najdete snad všechno - kuchyňské spotřebiče atd, papírnictví, drogerii, cukrovinky, hračky a už nevím co ještě. Právě tam jsem seženete všechny barvy Stabilo (balení i jednotlivě), dále třeba Mini Oreo či Arizona Tea, vodu Evian, Essence kosmetiku atd. V CG je rovněž třeba DM kam jsme šli samozřejmě také - už kvůli tomu jestli nemají něco od Baley co u nás není ještě k dostání nebo taky nebude třeba vůbec.



KARLSTADT

Tak do tohodle dalšího šestipatrového obchoďáku snad ani nelezte pokud nemáte buď spoustu peněz nebo pořádný nervy pátrat po slevách. Stačilo mi vidět ty ceny (třeba 35 až i 50 euro... což je pro nás 800 až 1300 Kč)) když jsme projížděli kolem oddělení s oblečením (všimla jsem si Esprit nebo třeba Calvina Kleina). Najdete zde kabelky, klenoty, hračky, věci do domácnosti, oblečení, jídlo, drogeii... všechno možný prostě. Nám se nejvíc líbilo v hračkách a to proto, že jsme objevili úžasné plyšáky a samozřejmě se s nima museli vyfotit. Jen škoda, že opravdu nemám navíc 60 E jinak by to super sova byla už moje :-). Odkaz na ně. V úplně dolním patře jsme nakonec sehnali vanilkovou colu, Kačí pivo Duff a všimla jsem si i horké čokolády Cadburry :-).


opoždeně tedy nastupuji do Bradavic :-D... pomůcky ke studiu tam naleznete i v Drážďanech ale pšššt
jinak... já a sova... no děsná fotka :-D... opravdu vím proč mám ofinu ale teď si jí prostě musím vždycky sepnout nahoru protože mi ty vlasy lezou jinak do očí... nechávám si je narůst aby mi ta moje patka :-D držela za ušima... navíc tu mám vlasy v drdolu

Kačí a slepice :-)


kočky a myš na prstýnky

KNIHKUPECTVÍ někde cestou k Altmarkt Galerii

Pokud neumíte Německy nebo nechcete jako my zkusit najít anglické oddělení tak tam ani nechoďte. Výběr Young Adult literatury mají docela velký ale všechno to je Německy. Anglicky jsme tam našli s YA a dětskou literaturou jeden regál, pak jeden fantasy, nějaké to krimi a už nevím. Každopádně alespoň v poslední době často vyskytující se (alespoň tak mi to přijde) román Fifty Shades Of Grey tam v angličtině koupíte. Zrovna tak Hunger Games, Harryho Pottera, trošku školy noci a myslím že i sérii s Eragonem. Jinak tam mají už DVD Hunger Games německy.


německé Hunger Games... celkem zajímavé obálky, co říkáte?


německé oddělení Young Adult literatury... škoda, že právě německy... to bych si moc nepočetla

ALTMARKT GALERIE

Třípatrový obchodní dům ke konci Prager Strasse nabízí velké množství obchodů: Zaru, Body Shop, Douglas, Ann Christine, Deichmann, DM Drogerii, Esprit, Guess, Lacoste, New Yorker, Orsay, Pimkie, Promod, Triumph a další. Tady jsme zavítali akorát do Claire´s a Ann Christine protože nás už vážně děsně bolely nohy, Kačí záda a mě od tašky rameno.


omrkli jsme místní Body Shop

a Claire´s prohlásili za nejvíc cute shop dne... protože tam měli kromě bižuterie a různých doplňků i princeznovské korunky, Minnie Mouse uši, haloweenské doplňky, Hunger Games výrobky (Kačí si tam koupila mockingjay pin)

Po návštěvě AG nám zbývala asi 3/4 hodina takže jsme se vydali zpátky směr hlavní nádraží a akorát se na skok stavili ještě znovu v HMku, pak prvně v TK Maxx a jukli Frooze jak vlastní vypadají a kolik stojí frozen yogurty :-).


Když jsme došli na nádraží tak už mi totálně umírali nohy (sedla jsem a myslela si že už se nezvednu) a věděla jsem že bez jídla bude i žaludek... a tak nejblíž byla bageterie Subway s kterou jsem si tedy v Drážďanech zařídila svou první zkušenost a za ty ceny i na dlouho poslední... ale to Kuře Teriyaki bylo výborný :-).

NA ZÁVĚR...

Co už jsme nestihli a ani nám na to nezbývala energie bylo nákupní centrum Elbepark kde je i naše milovaná Ikea takže to určitě bude na programu příště, zrovna tak místní zoologická zahrada (byla jsem tam někdy v 7-8 třídě na ZŠ) a památky ve městě (ty jsem viděla jak se základkou tak se střední ale ráda bych si to zopakovala). Za zmínku určitě stojí ještě drážďanská parková železnice kterou obsluhují po boku dospělých malé děti :-).
Do Drážďan to chce jet prostě tak a 2-3 dny :-). Takže neváhejte a taky vyražte, stojí to určitě za to.


You Might Also Like

0 komentářů