CO KDYŽ JSME TO MY: LGBTQ+ ODDECHOVKA PLNÁ MUZIKÁLŮ A HARRYHO POTTERA 🌃🗽🎵🎭🌈⚡📚

3:41 PM

Autoři: Albertalli Becky, Silvera Adam | Nakladatelství: YOLI | Počet stran: 344 | Měsíc a rok vydání: 10/2019

ANOTACE: Arthur je beznadějný romantik a blázen do broadwayských muzikálů. Věří, že velké věci vás mohou potkat na každém kroku a osudová láska jakbysmet. Když narazí během letních prázdnin v New Yorku na Bena, má pocit, že mu vesmír dává znamení. Tohle nebyla náhoda, na tomhle setkání bylo něco výjimečného… Ben pochybuje, že by byl vesmír na jeho straně. Právě se rozešel s přítelem a opravdu nemá náladu na nový vztah. Ani on ale nedokáže Arthura dostat z hlavy… Co když se ve městě s osmi miliony obyvatel už nikdy nepotkají? A co když ano… ale jejich první rande dopadne naprosto katastrofálně? Co když život vážně není broadwayský muzikál? A co když je?

MÉ POCITY A DOJMY: Myslím, že naprostá většina čtenářů u nás jistě zná Becky Albertalli od které u nás vyšlo Probuzení Simona Spiera (film podle knihy nese název Já, Simon), volné pokračování Holka mimo rytmus soustředící se na na Simonovou kamarádku Leah a pak kniha Podělaným navrch. Od Adama Silvery pak Cooboo vydalo v roce 2018 knihu Oba na konci zemřou. Oba jsou to úspěšní autoři knih pro mládež. Musím se přiznat, že jsem od nich do teď nic nečetla. Já, Simon jsem viděla jako film a líbilo se mi to moc a doma na mě stále čeká Holka mimo rytmus 😄.

Becky a Adam teď spojili síly, aby společně napsali zábavnou romanci se dvěma náctiletými kluky🌈💚💛🧡💙💜. To je přesně to, co od knížky dostanete. Četla se mi výborně. Utíkalo to opravdu rychle, hlavně proto, že to byla zábava. Od samého začátku jsem se hodně nasmála 😄. Díky tomu mi knížka pomohla překonat jakousi čtecí krizi 🙃.

"Až na to, že zmizel. Je jako Popelka o půlnoci. Jako by nikdy neexistoval. Teď už se nikdy nedozvím jeho jméno, ani to, jak by znělo to moje z jeho úst. Nikdy mu neukážu, že vesmír není kretén."

Ben a Arthur jsou spolu prostě roztomilí a celé je to takové sladké💗🧁☕. Tak roztomile na sebe narazí na poště, kde Ben posílá svému bývalému příteli krabici věcí od něj a oddělí je od sebe flash mob 🎺🎵, což je v  tomto případě taneční představení a žádostí o ruku na konci. Pravděpodobně si kluky oblíbíte a budete fandit jejich vztahu. Ten ovšem není perfektní. Začátek vám může připadat jako klišé z romantického teenage komedie 😅🥰, ale postupně zjistíte, že tento milostný příběh nemá ani trochu blízko k tzv. dokonalosti! Není to nakonec až TAK sladké. Ben a Arthur si společně projdou spoustou zvláštních a v podstatě pro jednoho či druhého nepříjemných situací se kterými se musí vypořádat. Chodí třeba na opravná rande. Podle mě to realisticky ukazuje vztah dvou lidí, kteří se jeden druhému líbí, zajímají sebe navzájem, ale ví, že je potřeba na vztahu pracovat 👍. Třeba vás mohou ty jejich opravy rozčilovat, ale já to viděla jen jako další schůzku na které se snaží jeden druhého poznat. Však láska nemusí být ihned perfektní. Někdy to chce čas. Důležité je, že spolu dva lidé chtějí být a dát tomu začínajícímu mezi nimi šanci. A i když jsem občas úplně nepochopila, proč byli kvůli některým věcem tak rozrušení (MALÝ SPOILER Třeba to s lístky na Hamiltona. Ano, to naštve. Ben si mohl dávat větší pozor, ale Arthur prostě reagoval přehnaně. Díky Benově neinformovanosti a nedochvilnosti propásli jedinečnou šanci, ale Arthur na něj nemusel tak vyjet. Ben se hlavně snažil udělat mu radost.), tak jsem ocenila, že to na mě působilo realisticky. Přeci jen, jsou to dva náctiletí kluci. To je složitý věk náročný na hledání své vlastní identity a vyznání se ve svých emocích. Jejich myšlenky na mně působily věrohodně. Opravdu jako to, co by si mohli myslet a prožívat dva mladí a citliví kluci, takže jim nějaké ty výbuchy odpouštím 🙂.

"Začalo mi být dost jasný, že člověku nic neublíží, pokud na něj nic nemůže. Takže jsem simíka Bena zamknul v místnosti bez dveří a oken. Nakonec mu dojde kyrslík, ale aspoň mu nikdo neláme srdce."


Bavily mě úhly pohledu obou kluků. U každého jsem si našla něco, proč ho mít ráda a našla bych i něco, co mně rozčilovalo. Třeba jako ta výše zmiňovaná spoilerová situace. Arthurův optimismus je nakažlivý 😊. Navíc mě bavilo jeho nadšení pro muzikály. Také jsem muzikálová fanynka a tato knížka je přímo prošpikovaná odkazy na spoustu muzikálů, což jsem si tedy vysloveně užila. Narazíte tu na zmínku o známých Cats, Les Miserables a Wicked, ale také třeba na Hamiltona 🎶🎵, Dear Evan Hansen a i mé oblíbené Spring Awakening (Probuzení jara)🙂💗. Z téhle knížky jsem ihned chytla náladu jít si všechny ty muzikály pustit. Ben je zase zapálený fanoušek do Harryho Pottera. Někdy mě ale celkem štval svým pesimismem, i když zase chápu, že pokud jeho kamarád o každé své přítelkyni tvrdí, jak je to navždy, tak už to Benovi nepřijde opravdové a má v podstatě statisticky pravdu. 

Když jsem zjistila, že Arturovi části psala primárně Becky a ty Bena psal Adam, začalo mi to celkem dávat smysl. Tedy alespoň do té míry do jaké mohou soudit díky filmu Já, Simon a toho, co vím o knize Oba na konci zemřou. To není veselý příběh. Myslím, že na Co když jsme to my je vidět, že zkombinovali optimismus Becky a Benův realismus 👍. Jen bohužel stále nevím, co si myslet o tom hořkosladkém konci. Jestli se mi líbil, anebo jsem zklamaná. Stejně tak se nemohu rozhodnout, jestli to je realistické, anebo absolutně ne. Na jednu stranu totiž ano, na druhou bych se o tom mohla dohadovat. Celkové vnímání konce knihy podle mě hodně záleží na životních zkušenostech. Přečtěte si to a pak mi dejte vědět, co si o tom myslíte vy 🙂.

Je to roztomilý a snadno čitelný příběh 💗. Než jsem se nadála, tak jsem měla přečteno 100 stránek a moc se mi nechtělo se od příběhu odlepit. Určitě bych vám ho doporučila v případě nějaké čtecí krize, anebo když si přejete něco lehkého a rychlého na čtení 😄. Navíc si myslím, že by se knížka mohla dost líbit například fanouškům seriálu Glee. Já si hodněkrát vzpomněla na Kurta a díly s New Yorkem. Proto ten gif výše 😄😊.

PS: Během čtení jsem také měla silnou potřebu poslouchat muzikály🎶, pustit si Harryho Pottera 🎬 a hrát The Sims 4 🎮😃😄.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Četla jsem i názor, že ten jejich vztah je tak trošičku unhealthy relationship ... tak uvidíme uvidíme.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uvidíš. Minimálně se ti to snad bude dobře číst. Utíkalo to celkem rychle.

      Delete