THE QUEEN OF NOTHING: "RECENZE" VE KTERÉ JSEM TAJEMNĚJŠÍ NEŽ HRAD V KARPATECH

11:47 PM

Tak nějak bych si neodpustila, kdybych nedala dohromady alespoň kraťounký názor na The Queen of Nothing. Rozumím, že je spousta lidí, kteří vůbec před knížkami nečtou recenze a dokonce ani anotace, a to proto, že do četby chtějí jít naslepo. Je to tedy na vás. Já vám maximálně mohu slíbit, že vám neprozradím žádné detaily a nevyspoileruji žádná nečekaná odhalení. V podstatě se tady k ději pořádně nedozvíte nic. Maximálně to, co nám je jasné, protože jinak by ta kniha nemohla fungovat a také by šla spousta fanoušků Holly nabančit. Nicméně pokud máte nějaké otázky k ději QoN a konci série, tak si mě najděte na Instagramu a napište mi do zpráv. Nemám problém cokoli zvědavcům zodpovědět... na jejich vlastní riziko. Sem vám nenapíšu nic, co by vám mohlo zkazit překvapení či zážitek.

The Queen of Nothing pokračuje v podstatě tam, kde zkončil druhý díl. Jude s Viv a Doubkem žije ve světě lidí a přivydělává si třeba zabíjením víl obtěžujících lidi. Světe div se, v lidském světě je víl celkem dost, což mně tak přivádí k myšlence, že si vlastně nemůžeme být jistí, jestli takový svět není ukrytý i kolem nás. Harry taky netušil, že je čaroděj dokud mu nezačaly chodit dopisy a nepřišel si pro něj Hagrid. Stejně tak Zuzka, Lucka, Edmund a Peter neměli tušení o celém světě v jedné staré almaře. Bella taky předtím nevěděla o upírech atd. No, takže být mnou a vámi, zpozorněla bych 😁😂. V QoN se rozhodně nebudete nudit, stejně jako se nenudí Jude. Hned v prvních dvou kapitolách dojde na akci. Dále vám k tomu mohu prozradit tak to, že v lidském světě moc dlouho nezůstaneme, což dává smysl. O čem by to totiž jinak bylo. O Jude co tráví dny koukáním na Netflix a jezením pizzy? No, to asi ne. Jak se Jude dostane zpět a proč si nechám pro sebe. To už bych vám kazila překvápko.

Takže... naše vypravěčka, Jude, se vrátí mezi víly celkem brzy. A ano, potká Cardana. Ano, vysvětlí se konec podlého krále. Jak totiž víme, slova jsou ve vílí říši hodně důležitá. Jen kdyby to tak hned došlo Jude. Objeví se některé známé postavy, zatímco jiné už tam nebudou. Celé se to klasicky zkomplikuje. Dojde na ještě více akce a hlavně drásání nervů. Holly čtenáře opravdu nešetří a přiznám se, že i já jsem zalapala po dechu, i když je přeci jasné, že se to všechno musí nějak vyřešit. Nechtělo by se mi věřit, že by nám Holly udělala to, že by všechno šlo do kytek a nedostali bychom happyend. Ano, dostaneme happyend. Holly Black není Jay Kristoff ani George R. R. Martin. Řekla bych, že většina čtenářů dostane většinově to, co chtěla od prvního dílu, i když se asi najdou i tací, kteří budou říkat, že dvě určité postavy, a teď nemyslím Jude a Cardana, by si zasloužily jiný osud. Já si myslím, že každý v příběhu v podstatě dostal to, co si zasloužil a s chutí bych si přečetla spin-off o jedné konkrétní postavě, což pochopíte po přečtení. Mohu jen říct, že by to bylo neskutečně vtipné a pokud se někdy budu nudit, tak bych to mohla sepsat jako storki fanfic. Ale až po vydání QoN v češtině, protože je to spoiler.

Dále mohu říci, že kromě vysvětlení konce Podlého krále začala dávat smysl i obálka. Velký smysl. Jediné, co do teď tak úplně nechápu je název třetí knihy "Královna ničeho." Přijde mi, že ten spíše odkazuje na konec druhé knihy, ale už tak moc ne na děj té třetí. Možná to tam prostě jen nevidím. Také mi poněkud chyběla jistá v knize několikrát zmiňovaná věc, která tam ale nikdy nebyla vidět. Vymyslím vám k tomu nějaký obecnější příklad. Představte si, že se v knize například dokolečka mluví o nějaké věci či postavě, ale nikdy se tam ta věc/postava neobjeví a přitom na to od první zmínky čekáte. Nebo třeba, že postava A zabije postavu B a všichni to řeší do detailu, ale nikdy vám přímo neřeknou, jak se ta vražda stala. Nebo co kdyby se mluvilo o tom, že nějaký předmět má velmi důležitou barvu, ale nikdy byste nezjistili jestli to je modrý, zelený, zlatý... nebo jaký. Postavy mají tu znalost, ale vy ne. Prostě nervy drásající. Díky bohu za bonusový obsah - SPOILEROIDNÍ SAMOZŘEJMĚ - dostupný na netu. Jinak bych šla Holly asi zaškrtit.

Ke konci mohu říct, že byl úžasný. Zamáčkla jsem slzu. Hned po dočtení mi začali Jude a Cardan chybět. Mohla jsem si to šetřit, ale to nešlo. Navíc teď zase můžu vesele sjíždět internet, který je temný a plný spoilerů.

You Might Also Like