VE STÍNU HVOZDU: NECHOĎ, MÁ MILÁ, DO LESA

7:17 PM

Autor: Naomi Novak | Nakladatelství: Host | Počet stran: 488 Rok vydání: 2019

Anotace: Agnieszka miluje své domovské údolí, klidnou vesnici, lesy a průzračnou řeku. Na hranici její domoviny však stojí zlověstný Hvozd plný zlomyslné moci, jehož stín tíživě dopadá na její život. 

Aby zlé síly zůstaly v Hvozdu, spoléhají lidé z údolí na chladného a nevypočitatelného čaroděje, známého pod jménem Drak. Ten však za svou pomoc vyžaduje hrozivou cenu: každých deset let mu musí jít sloužit jedna dívka, která se poté už nedokáže vrátit zpátky do údolí a je z něj navždy vykořeněná. 

Další volba se rychle blíží a Agnieszka má strach. Každý tuší, že tentokrát si Drak vezme její nejdražší přítelkyni Kasiu — krásnou,hodnou, statečnou Kasiu, která je vším, čím Agnieszka není. A neexistuje způsob, jak ji zachránit. Ale když Drak konečně přijde, překvapivě si vybere někoho jiného...

Moje pocity: Tahle kniha mě ihned dostala! Ten svět je naprosto boží, bezvadně vykreslený. Dýchá z něj úžasná folklorní atmosféra, atmosféra lidových pohádek. Miluju dobře zpracovaný folklór. Naomi Novik se výborně daří těžit z mytologie východní Evropy. Agnieszka je polské jméno. Autorku inspirovala polská pohádka (Agnieszka and the Yellow Cow/Agnieszka Skrawek Niebao malé dívce, která jde do začarovaného lesa zachránit svou ztracenou krávu. Nakonec zlomí kletbu, která odděluje její vesnici od té na druhé straně lesa.

Agnieszka žije v malé vesnici v údolí, kde se toho moc neděje. Tedy až na to, že vesničané žijí blízko zlověstného Hvozdu, který občas někoho spolkne, přivádí vesničany k šílenství, nebo ven posílá příšery, které ničí vesnice. Tahle kniha je okouzlující a nahánějící hrůzu (creepy) zároveň. Jedna z mých nejoblíbenějších věcí byl právě zmiňovaný děsivý Hvozd - doslova zlý les, který žije temnou silou. V tomhle kouzelném světě jsou lidé požíráni stromy, je nebezpečné jíst či pít cokoliv z Hvozdu a musíte si dávat pozor, aby vás dovnitř neodtáhli chodci. Pokud jednou vstoupíte do Hvozdu, nevyjdete z něj živí. Možná budete jako živí vypadat, ale budete zkažení. Hvozd se ve vás usídlí a už vás nepustí. Hvozd bude lákat i vás jako čtenáře,  nabízet vám vzrušující pokušení a šeptat vám do ucha, že se chcete podívat dovnitř. Jak podivné a kreativní a děsivé... MILUJU to. Magie je v této knize velmi zajímavě zpracovaná. Doslova zpívá.

Hlavní hrdinka Agniszka je prostě takové trdlo a pan čaroděj, známý jako Drak, je správnej mrzutej parchant a fakt Nieszku nešetří. Kolikrát mu pomůže a on se na ní akorát rozčílí. No, není úplně praktické zbožňovat takové muže, ale u těch knižních si prostě nemohu pomoci. Navíc ti dva spolu mají úžasnou chemii. Jen čekáte, kdy to bouchne. Ta láska/nenávist dynamika je nádherná. Díky ní vznikají opravdu vtipné scény, ale také ty, co vás zahřejí u srdce.

Novik krásně přetáčí očekávání čtenářů. Máte tam pohádkové zloduchy, hrdiny, příšery, princezny, čaroděje, magii, čarodějnictví a rytířství, ale není to vždy to, co byste čekali. Naomi opravdu kouzlí neuvěřitelnou pohádku. Přiznám se, že jsem byla okamžitě chycena a zůstala ohromená od začátku do konce.

Pokud jste fanouškem krásně vytvořených příběhů, pomalu hořící romance, ohavných monster, bručících sexy čarodějů, přečtěte si to. Hned! Tento výlet do zlého Hvozdu sice není úplně pro slabá srdce, ale pokud chcete fantazii se silnými postavami a brilantně originální variace na starověké příběhy, zkuste Ve stínu Hvozdu!

PS: Warner Bros koupilo v roce 2015 práva na film (čtěte v AJ zde).

Díky mému nadšení tomu neodolala ani kamarádka Saku. Cituji: "Můžu říct, že takovej dojem jako Hvozd ve mě dlouho žádná knížka nenechala. Jo, ta zápletka byla dost promakaná. Takovejhle typ fantasy mi hrozně scházel :3." 👍





--- POZOR SPOILERY ---

Pan čaroděj Drak/Sarkan si umí kouzlem rozvázat košili :-D. Tahle scéna mě hrozně pobavila. A je mi jedno, co si o mě budete myslet, ale byla jsem ráda, když kolem strany 390 došlo i nějakou tu akci ve stylu S.J.Maas, i když jsem to od téhle knížky úplně nečekala :-D. Ta scéna byla bezvadná.

Ten konec mě dostal. Strašně se mi líbilo zjištění, že Hvozd je vlastně sám otrávený a že chodci jsou mírumilovná stvoření. A Srdcestromy? Ty bývaly lidmi. Agnieszka postupně očistila les od nákazy, skamarádila se s chodci a stala se z ní správná pohádková čarodějnice. Začali o ní kolovat různé příběhy. A snad jsem to dobře četla a pochopila, že žila v chaloupce u lesa. Úplná baba Jaga, která je v knize několikrát zmiňována jelikož to byla mocná čarodějnice. Sarkan má knihu kouzel, kterou Jaga sepsala.

Jak Sarkan přišel na konci na tu oslavu. Ach. Dokonalé zakončení.

You Might Also Like

6 komentářů

  1. začínám bezmezně milovat tvoje recenze! :D Knížku mám připravenou a brzy se do ní pustím :)

    ReplyDelete
  2. Damn those grumpy sexy wizards! :D (a kdyby jen košili ...) Přesně takové temně pohádkově laděné fantasy, ve kterém by nebyly milostné trojúhelníky, víly a podobně (nic proti vílám a vílům, ani v nejmenším, ale v poslední době je jich všude nějak moc) plné zaklínání, míchání lektvarů a magičství celkově mi dlouhou dobu chybělo a vzhledem k tomu, jak moc mě Hvozd dostal, jsem ho zjevně i dost potřebovala. :3 A vůbec, inspirace slovanskou mytologií se mi snad vždycky čte pomalu sama. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já jsem ho taky dost potřebovala! Žádná instaláska, milostný trojúhelník.... celkově to bylo boží!

      Chceme více slovanské mytologie, že? ❤🙂😊❤❤

      Delete
  3. Takhle knížka má tak krásnou obálku, až to ani není možné! ♥
    Hrozně moc bych si ji chtěla přečíst, ale ta cena a na paperback? Budu si muset počkat na nějaké odměny, nebo budu muset vykrást banku! :D A nebo by mi ji mohl někdo půjčit? :D
    Miluji pohádky a i když nejsem fanoušek pomalé romance, tak tohle věřím, že by se mi přeci jen mohlo líbit. Takže pokud mi ji někdo půjčí, nebo na ni náhodou narazím v knihovně, okamžitě si ji půjčuji! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, tu obálku miluju... naštěstí u ní Host udělal takový ten paperback, který má desky ohlé dovnitř a je to prostě pevnější a tolik se to neohýbá

      Já miluju když prostě napětí a já to hltám a hltám a hltám abych se dočkala :-D naštěstí sem se tu dočkala... po xxx stranách :-D

      Delete