PĚT KROKŮ OD SEBE: TAK BLÍZKO A DALEKO ZÁROVEŃ

4:07 PM

Autor: Rachael Lippincott | Nakladatelství: YOLI | Počet stran: 256 | Měsíc a rok vydání: 05/2019

Anotace: Stella Grantová má cystickou fibrózu a její kontakt s okolním světem je minimální. Aby neohrozila své šance na transplantaci, musí se chránit před kýmkoli, kdo by mohl být nositelem infekce. Šest kroků. To je vzdálenost, kterou musí dodržovat. Šest kroků – bez výjimky. Will Newman trpí stejnou chorobou, léčba ho ale vůbec nezajímá. Každým dnem mu bude osmnáct a pak – sbohem, nemocnice. Konečně si bude užívat života. Will je přesně tím, od koho by se Stella měla držet dál. Pokud se k němu přiblíží a nakazí se, mohla by přijít o své místo na seznamu čekatelů. Aby se tak nestalo, musí si držet odstup. Čím víc se ale s Willem sbližují, tím víc jim předepsaných šest kroků připadá jako prokletí. Jaké by to asi bylo, kdyby si pro sebe mohli ukrást trochu té svobody, kterou jim vzala jejich nemoc? Co by se stalo, kdyby zkrátili vzdálenost na pět kroků?

Moje pocity: Knížka se mi četla výborně a rychle utekla. Před lety by mě asi příběhem opravdu dostala. Dneska už bohužel ne 🙁. Těchto romancí s nemocnými teenagery je prostě už hodně. Doba kdy mě  kniha a film Hvězdy nám nepřály dohnala při čtení k slzám je pryč. Sice jsem se o postavy bála a bála se toho, jak to všechno skončí, ale už jsem asi otupěla a po výše zmiňované knize & filmu Hvězdy nám nepřály, po filmu Všechno, úplně všechno a po Půlnočním slunci jsem na tyto romance zvyklá a je těžké najít si tam něco originálního, co vás prostě uchvátí.

Líbilo se mi, že sedmnáctiletá Stella je vlastně populární youtuberka, která se světem sdílí svůj život včetně všeho okolo své nemoci, cystické fibróze. A celkově, že kniha seznamuje čtenáře s touto nemocí. Pro všechny, kteří tímto trpí, musí být vážně obtížné to, že se nesmí přiblížit k nikomu, kdo také má cystickou fibrózu. Však kdo jiný může nejlépe porozumět nemocnému člověku než ten, kdo prožívá to samé. Z toho mi bylo opravdu smutno. Jinak se Stella a Will chovali kolikrát hodně nezodpovědně. Jenže co chtít od zamilovaných teenagerů.... poněkud instaláska.

Hodně mi tato kniha připomněla můj oblíbený seriál Red Band Society, který se odehrává v nemocnici a je o partě různě nemocných (anorexie, kóma, srdce, dilated cardiomyopathy aneb zvětšené srdce, osteosarkom čili kostní nádor, Ewing sarcoma - rakovina v kostech, cystická fibróza) teenagerů, jejich kamarádech, rodinách a nemocničním personálu. I vrchní sestra z knihy, Barb, mi připomíná sestřičku Denu Jackson ze seriálu. Je stejně přísná a rázná, ale myslí to se všemi fakt dobře. Seriál má 13 epizod.


Proč si knihu přečíst
  • příjemná oddechovka na 1-2 večery
  • chcete něco nenáročného na čtení
  • milujete nemocniční a smutné romance (i když jsem se i zasmála)
  • zbožňujete Hvězdy nám nepřály, Půlnoční slunce a Všechno, úplně všechno
  • milovali jste seriál Red Band Society
  • přežijete velká klišé
  • vydýcháte instalásku
Proč ji nečíst
  • nemůžete vystát nemocniční prostředí
  • šíleně nenávidíte instalásku
  • štvou vás zamilovaní teenageři, kteří nezodpovědně riskují
  • vadí vám klišé
  • neradi čtete okoukané příběhy

Těším se, až uvidím film, kde se v hlavních rolích objeví herečka Haley Lu Richardson a italský herec Cole Sprouse. Zajímavé pro mě je, že na křeslo režiséra se posadil herec Justin Baldoni (hraje Rafaela Solano v seriálu Jane the Virgin, který sleduju a miluju.) Těším se, že mě to ve filmové podobě vezme za srdce více a já třeba budu i brečet (v knize to bylo smutné, ale nevzalo mě to natolik, abych brečela). Navíc to vypadá podle trailerů dost věrné knize 🙂👍. 





Za READING COPY děkuji YOLI ❤. Knihu seženete ZDE.


You Might Also Like

2 komentářů

  1. Já jsem na to tak zvědavá! :D Sice jsem četla Všechno, úplně všechno, a viděla i ty zmiňované filmy, ale myslím si, že by toto nemusela být špatná oddechovka, přesně jak píšeš! :D
    Hrozně mě ale mrzí, že film se v českých kinech nedočkáme. Ale někde jsem na netu už film viděla online, tak teď nevím, jestli si nejprve pustím film, nebo přečtu knihu. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, oddechovka na večer-dva to je parádní :-). Na film se těším.

      Delete