STOCKHOLM I

12:50 PM



V listopadu jsem se během mého dánského pobytu zůčastnila skandinávské erasmové legendy Sea Battle 2013. Tenhle výlet spočíval v cca 12ti hodinové noční cestě autobusem z Odense do Stockholmu ve Švédsku, prohlídkou Stockholmu, večerní párty zde, druhý den odpoledne cestou lodí do Tallinu v Estonsku kam jsme přijeli ráno, prohlídkou Tallinu a odpoledním odjezdem lodí zpět, pak už ráno rovnou nástup do busu a zpět do Dánska.

Ten den a půl ve Stockholmu stál opravdu za to. Prohlídli jsme si město, navštívili muzeum, šli na párty, nakoupili suvenýry :-). No a protože fotek mám opravdu spoustu tak čekejte ještě tak dvě pokračování Stockholmu a samozřejmě se také dočkáte časem lodi a Tallinu. Doufám, že jsem takto na severu nebyla naposled a do Stockholmu se třeba ještě někdy vrátím... plus bych chtěla navštívit i Norsko a Finsko. Úplně na konci článku si můžete počíst více o tom jak to vlastně první noc a den na cestě probíhalo :-).
























1. NOC - Poté co jsme se všichni sešli v Odense za hlavním nádražím mě Bára (češka z Pardubic) seznámila s Chrisem a Tanjou. Do autobusu jsem nastupovala řádně připravená (pohodlné tepláko-legíny pod normál kalhotami se vždycky hodí... aneb jak cestovat pohodlně ale při přestávkách si nenechat umrznout zadek)... jen polštářek jsem si mohla vzít taky... a možná i slabou deku. To měla Barča fakt vymakaný. Cesta tam v noci nebyla tak hrozná. Čekala jsem, že to bude horší. Nejblbější bylo když se stavělo někde kde nebyli záchody a člověk musel v zimě hledat nějaké to křovíčko bez lidí kolem. Uteklo to ale pěkně. Vyjeli jsem v 8 a ještě ve 2 jsme byli vzhůru a povídalo se, pilo se... a zbytek cesty člověk nějak proklimbal.

1. DEN Ráno nás bus vyhodil u našeho hostelu, kde jsme šli na správnou švédskou snídani. Po noci v autobuse to byla nevýslovná paráda. Protáhnout se a posilnit se na dlouhý den. Po snídani jsme se hromadně vydali do centra města na prohlídku - city tour. Viděli jsme toho opravdu spoustu včetně Vasa muzea což je muzeum postavěné kolem lodi, která byla 333 let pod vodou. Po prohlídce a muzeu následoval návrat do hostelu kde jsme se všichni zapsali (já jsem si užila komplikace s číslem pokoje a vstupním kódem... no nebyla jsem jedná... ale vyřešilo se to.) Dala jsem si sprchu, chvilku si zdřímla, převlíkla se a večer šla na trafic party (tam měl každý přijít v dané barvě podle toho jestli je zadaný, nezadaný a nebo nerozhodnutý... plus každý ještě dostal nálepku na tričko takže bylo vcelku jedno, že jsem zrovna neměla tričko ve správné barvě). Fronta na vstup celkem slušná, ale aspoň jsme se s Chrisem seznámili s Martjinem z Holandska, který za mnou mimochodem stihl i stavit když podnikal vlakový výlet po Evropě :-). Po párty na kutě a čerpat energii na další den. S mým parťákem Chrisem jsme totiž byli druhý den na nohou určitě jako první z naší skupiny. Naplánovali jsme si totiž brzkou snídani a výlet do města :-).... a o tom vám povím v dalším příspěvku ze Stockholmu!

You Might Also Like

0 komentářů