WARCROSS: DENNÍ SKÓRE +1000

3:23 PM

Nakladatelství: COOBOO
Počet stran: 320
Datum vydání: 01.10.2018

Anotace: Warcross není jen hra, je to způsob života! Od autorky úspěšné série Legenda. Herní fenomén Warcross je pro některé únikem z reality, jiní si díky němu přijdou na slušné peníze. Hackerka Emika je na mizině. Aby si přivydělala, zariskuje a nabourá se do mezinárodního turnaje ve Warcrossu. Jenže omylem se ocitne ve středu dění a přes noc se stane celebritou. Dokonce dostane od tajemného tvůrce Warcrossu nabídku, která se neodmítá. A tak Emika zamíří do Tokia, kde odhalí spiknutí, které by mohlo mít nedozírné následky.



Moje pocity: Tohle bylo parádní! Warcross vás hodí rovnou doprostřed děje, který poté postupně graduje. Vůbec to není ucourané a o akci není nouze! Na začátku se seznámíme s hlavní hrdinkou, hackerkou Emikou, která nám řekne něco málo o sobě, a hned vzápětí se dostáváme k akci chytání zločince. Když se poté Emika hackne do zahajovacího turnaje šampionátu ve Warcrossu věci se dají do pohybu. Emika dostane nabídku, která se prostě neodmítá, a letí do Tokia pracovat pro Hidea Tanaku, zakladatele Warcrossu a šéfa Henka Games. Dostane se do soutěžního týmu a musí vypátrat padoucha, který ohrožuje nejen celý Warcross, ale i životy jeho uživatelů a zakladatele. Je to svižné a čtivé. 
"Každé dveře mají klíč. Každý problém má řešení."
Virtuální svět je pro mě velice přitažlivé téma. Bavila mě i kniha Ready Player One. Podobnosti se najdou, i když obě knihy cílí na trochu jiného čtenáře. Svět Warcrossu je opravdu zajímavý. Jde o budoucnost protkanou virtuální realitou. Zasazení příběhu do Tokya je velmi osvěžující a příjemná změna. Tokio, zaplavené v neonové záři, blikající a pulsující, dýchá vlastním životem. Navíc má nekonečně digitálních vrstev a všude skrz čočky vidíte nápisy, informace a různá vylepšení, které tam v realitě nejsou. Pomocí technologií si tu můžete měnit například výhled z okna auta či domu. Navíc tu za vše (třeba za zalití Fíkusu) sbíráte body a zvyšujete tak svou úroveň ve hře. To by mě strašně bavilo :-D. Svět Warcrossu vymyšlen velice zajímavě a dobře vykreslen.
"Všechno na světě je nejdřív jenom výmysl ze světa sci-fi. Až do chvíle, než to někdo vymyslí ve skutečném světě."
Bavilo mě i warcrossové podsvětí neboli Temný web/svět. Ulice tam nemají řád, dveře jsou vzhůru nohama, můžete si tam vsadit na darkcrossové i warcrossové zápasy a pohybují se tam lidé bez tváří s nulami nad hlavami. Co určitě nechcete je objevit se na vrchních příčkách na tabuli se seznamem lidí na zabití. Když si na vás dost lidí vsadí dost notů (virtuální měna), vyšplháte se v žebříčku nahoru a pak se jistě najde nějaký lovec, který bude toužit po odměně za vaši smrt.

Emika je báječná postava a ihned jsem si jí oblíbila. Tiše jí závidím její duhové vlasy, obdivuju, jak u umí na skatu plus její hackerské schopnosti a chtěla bych hrát Warcross jako ona. Další postavy jsou taky fajn. Celý tým Fenixových jezdců v čele s Asherem, který je na vozíku mě velmi bavil a bavil mě i jejich týmový dron Wikki. Je přece super když vám někdo nabídne jahodovou limču. Dala bych si jí hned!
"Jmenuje se Wikki," vysvětlí mi Asher: "Je to náš týmový dron. Dej si limču."
Warcross samotný je v podstatě hra Capture the Flag, kde mezi sebou soutěží dva týmy o to kdo dříve získá vlajku, převedená do virtuálního prostředí. Autorka tedy nemusela vymýšlet nic nového. V knize zjistíme i to co vedlo Hidea Tanaku k vytvoření této hry. Autorka si pohrála s high technologiemi v čele neurolinkem a kontaktními čočkami, které jsou nabíjeny lidským tělem.

Je to zajímavé, má to spád a skvělé postavy. Bohužel hlavního záporáka zřejmě odhalíte asi v půlce knihy. Tohle bylo prostě bohužel předvídatelné, nicméně pěkně vymyšlené. Moc se těším na pokračování!
A to je ten problém s Temným světem: můžete se na něj připravovat, jak chcete, pochopíte ho ale, až když tam jste. 
Když si nechceš říct o pomoc ty sama, ukazuješ tím zároveň ostatním, že by neměli chtít pomoct od tebe. Že se na ně díváš svrchu, protože tvou pomoc potřebují. Že se cítíš být lepší než oni. Pro tvoje přátele a vrstevníky je to vlastně urážka. Tak to nedělej.
Mrkněte se na oficiální stránky Warcrossu.



--- POZOR SPOILERY ---

Jakmile jsme zjistili příběh Hidea, tak mi bylo jasné, že Zero je jeho ztracený bratr Sasuke. Jen doufám, že se o něm v dalším díle dozvíme více a zjistíme, co se s ním stalo a kde byl celé ty roky.

Tušila jsem, že Hideo něco tají a byl mi podezřelý ten soubor proj_led_HT1.0. Takže vlastně nakonec žádné překvapení. Docela jsem i chápala, co k tomu Hidea vede. Je to zajímavé morální dilema. 

Je tam v podstatě instaláska mezi Emikou a Hideem, ale ani mi to nevadilo. Užívala jsem si jejich horké chvilky. Četla jsem teorii, že si autorka nechala místo pro milostný trojúhelník, a Emika by v dalším díle mohla začít randit se Zerem. No, snad ne :-D. Milostných trojúhelníků je všude dost.


Suprový trailer na knihu ZDE :-).



You Might Also Like

3 komentářů

  1. Milostný trojúhelník fakt prosím ne. :'DDD Už ta instalove tady byla taková nějaká fakt HODNĚ rychlá. :D

    I když je ti jasný, jak to bude, krásně to všechno odsýpá a člověk se od toho horko těžko odtrhává, ten svět je prostě vymyšlený hrozně hezky a já o virtuálních realitách čtu moc ráda. :) Taky jsem zvědavá, co přinese Wildcard. ;)

    ReplyDelete
  2. Hlavně ne milostný trojúhelník! Těch je všude kvantum :D Zrovna teď jsem si jeden fakt užívala v Plamenu v temnotě :/ Každopádně na Warcross se zatím jen chystám, ale určitě k němu jednou dojde :D

    ReplyDelete
  3. Tak snad se pletu děvčata :-D.

    Virtuální reality mám taky moc ráda :-D. Doufám, že to je jasný z tý recenze :-)

    ReplyDelete