DIABOLIK - KRVAVÉ IMPÉRIUM: JEDEN PROBLÉM ZA DRUHÝM

3:20 PM

Nakladatelství: FRAGMENT
Počet stran: 352
Datum vydání: 11.10.2018

Anotace: Nový Imperátor Tyrus usedl na trůn a s Nemesis po boku chystá velké změny. Chce z Impéria vybudovat místo, ve kterém se bude bytostem jako Nemesis projevovat úcta a uznání. Vědecké poznání a informace budou pro všechny, ne jen pro elitu. Nikdo nebude muset intrikovat a bát se o život.

Galaktická šlechta se však nehodlá vzdát starých pořádků. Rozehrává nemilosrdnou hru plnou intrik a lží. Tyruse čeká těžký boj, při kterém se ho Nemesis chystá chránit.

Jenže ona už není strojem na zabíjení. Probudily se v ní city a emoce, a je třeba, aby to dokázala celému světu. Pokud se jí to nepodaří, ztratí mnohem víc, než jen trůn. Ale co když činy, které mají potvrdit její lidskost, povedou ke skutkům, které lidské nejsou? Má vítězství, které je vykoupeno smrtí, vůbec nějakou cenu?


Moje pocity: První díl byl úplně úžasný, u dvojky si tím nejsem tak jistá. Díky ohlasům ostatních jsem čekala něco opravu děsného. Po dočtení mám z té knihy opravdu rozporuplné pocity. Třeba mi je pomůže utřídit sepsání této recenze. 

Krvavé impérium začíná hned tam kde skončil Diabolik. Tyrus usedá na trůn jako Imperátor s Nemesis po svém boku. Mnohým se to nelíbí, ale to jim nebrání, aby se spolu ukazovali na veřejnosti. Konkrétně jeden senátor, Pasus, se chce dostat na vrchol. Tyrus a Nemesis musí přijít na to jak ho zastavit, aniž by ho rovnou zabili.
"Já si nevymýšlím teorii relativity! Já nejsem Albert Einstein."
Nemesis sice už nepřemítá o tom, že je diabolik a tak nemůže milovat. Naopak, cukruje s Tyrusem a to mě prostě nebaví. Chová se jako zamilovaná kráva, která nepoužívá mozek. Nemesis se prostě stala hloupým a zamilovaným idiotem a přestala být smrtící zbraní. A Tyrus tomu teda moc nepomáhá. Neustále jsou v ohrožení a v nějaké bezvýchodné situaci a vypadá to, že si moc neví rady, co by měli a mohli dělat. Bod k dobru to má proto za ten konec. Díky tomu jsem zvědavá na třetí díl. 
"Byla jsi radostí mojí sluncem zatracené existence. Každičkou chvíli, kdy jsem byl nešťastný, bych s chutí prožil tisíckrát znovu jen pro ten tlukot srdce, když jsme byli spolu. A nyní, při světle všech hvězd, zachraň se!"
Miluju tenhle sci-fi svět a je škoda, že se autorka nesoustředila na pořádné budování světa a intrik na dvoře a místo toho to narvala jednou akcí za druhou. Akce je fajn věc, ale ne když máte postavy, které si s tím neumějí poradit a neustále jsou v průs***. Nemesis a Tyrus neuvěřitelně naivní a všechno se jim rozpadá pod rukama.
"Bez něho není Imperátorem. Je pouhým chlapcem, jenž miluje nesprávné děvče."
Těch časových skoků bylo asi už nějak moc. I když na druhou stranu je super, že se autorka zabývá cestováním vesmírem, hyperprostorem, vesmírnými loděmi atd. a že se dozvíme zase o trochu více o tom co se vlastně stalo s lidmi.

Četlo se to rychle, ale prostě..... 

Pořád nevím co s tím...

Radši tomu hvězdičky nedávám...


--- POZOR SPOILERY ---

Už jsem toho asi četla moc, takže zvraty a neustálé zrady mě fakt nepřekvapují. Ty postavy jsou prostě najednou úplně blbé, naletí všemu, jako kdyby to neuměli lépe. Vždyť v tomhle světě dlouho žijí a Tyrusovi šlo dost dlouho výborně oblbnout všechny okolo. Sice nevíte komu věřit, ale jestli mě čtení YA něco naučilo tak je to být podezíravá a neskočit hned na všechno co mi kniha předloží. Tihle dva? Ti v tomhle díle snadno ostatním skáčou na špek.

Tyrus si dobrovolně bere drogu Velanox? Wtf? Taková bezmoc. Nechat ze sebe klidně dělat loutku. Tohle mě prostě při čtení deptalo. Místo aby Tyrus předstíral a ovládal situaci tak s sebou nechá klidně manipulovat. Víme, že Tyrus je mastermind, že je vždycky o několik kroků napřed před ostatními... jenže tady to podle mě moc nepředvedl. Velkou část knihy nemá žádnou moc a pak...

A pak totálně zničej jeho charakter!!! Všechno, co chtěl pro impérium, prostě zahodí a je z něj prostě hajzl. Zabije Nemesis??!! A já ho tak milovala :-(. Jsem fakt zvědavá, co bude Nemesis dělat ve třetím díle.
"Kdyby se jejich děs, když umírali, dal stáčet jako pivo, napil bych se ho zhluboka a nikdy by mě ta chuť nezvšedněla."
Nemesis je prostě naivní a umanutá... za každou cenu chce chránit Tyruse, přitom tomu moc nepomáhá. Neveni zabije Interdikta, který jim měl pomoci, a stejně je ve finále Nemesis s ní? Jako proč? Ta holka se chovala pěkně hloupě, dětinsky, sobecky.... a Nemesis se s ní ještě baví? Vždyť jim to pěkně pos****. Zabila Interdikta a Nemesis nechala čekat pěkně dlouho ve Svatém městě. Nemesis tak ztratila ne 1, ale rovnou 4 roky. Tyrus byl prostě příliš dlouho pod vlivem Velanoxu, který ho podstatně změnil.

Autorka prostě ničí všechny postavy :-(. Snadno prostě skončíte bez jediného oblíbence.


You Might Also Like

4 komentářů

  1. Tak jsem dočetla, a ... musím říct, že mi to nepřijde jako špatná knížka (nejdřív jsem si říkala, že se ti dva fakt jenom řítí z jednoho průseru do dalšího ještě většího, a to ještě zcela dobrovolně a úmyslně, ale aspoň to ukazuje, jak moc je celý to zkorumpovaný Impérium v hajzlu), kdyby absolutní většina postav vytáhla hlavy ze zadků a přestali se chovat jako k*koti. A tím nemám ani tak na mysli Tyruse (protože si říkám, že díky tomu by ten poslední díl mohl být zajímavější a v určitém smyslu dokážu pochopit, proč došlo k tomu, co se z něj stalo), jako hlavně Nemesis (která tady asi fakt začala myslet výhradně kladélkem, kdyby ho měla) a především Neveni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. V tomhle díle je tak strašně jednoduchý je všechny nesnášet...

      Na třetí se stejně těším :-D kvůli konci.

      Delete
    2. Z třetího dílu by mohla vzniknout dobrá battle royale, kde si úplně všichni půjdou navzájem po krku. :D

      Delete