ZÁMEK V OBLACÍCH: POHÁDKOVÁ ZIMNÍ DOVOLENÁ

2:16 PM

Nakladatelství: COOBOO
Počet stran: 376
Datum vydání: 08.10.2018

Anotace: Vysoko ve švýcarských Alpách leží hotel, který již má nejlepší časy dávno za sebou. Ale když se na přelomu roku koná velkolepá oslava a přicházejí hosté z celého světa, sedmnáctiletá Fanny má stejně jako zbytek personálu plné ruce práce, aby všem hostům zajistila co nejlepší servis. Avšak jak postupně poznává, nic není takové, jak se zdá. Co se skrývá za sametovými závěsy? Vlastní žena ruského oligarchy skutečně legendární diamant? A proč ten hezký Tristan raději vylezl po fasádě, než aby šel po schodech? Fanny se brzy ocitá uprostřed život ohrožujícího dobrodružství, v němž nejen hrozí, že ztratí svou práci, ale i svoje srdce.


Moje pocity: Tahle knížka mě ihned vtáhla do děje a četla se raz dva. Kerstin Goer píše neuvěřitelně čtivě. Nemohla jsem se odtrhnout a během čtení se mi chtělo sbalit si kufry a vydat se do kouzelného hotýlku ve švýcarských Alpách, kde bych si jako správný knihomol zarezervovala místečko v té obrovské knihovně. Občas bych od knihy chtě nechtě odtrhla hlavu (je to fakt těžký), abych se pokochala zasněženou krajinou venku a podrbala (i když jsem alergik) zakázanou kočku. Prostě kouzelný starý hotýlek kam bych s chutí jela na Vánoční prázdniny.

Autorka se sice většinu doby věnuje vzhledu hotelu a jeho zaměstnancům a hostům, ale stejně se nedá odložit jelikož postavy jsou to opravdu zajímavé. Každá z nich mě bavila. 

Hlavní hrdinka Fanny je skvělá, statečná holka se správnou dávkou optimismu a trefných poznámek. Sžila jsem se s ní stejně jako s Gwendolyn ze série Drahokamy. Romantiku kniha nepostrádá. Máme tu dva mladíky s kteří s hlavní hrdinkou tvoří milostný trojúhelník, který je ovšem na pozadí příběhu a neruší. Mám dojem, že hrdinka vlastně vůbec neřeší jestli by raději Tristana, který leze po hotelu, nebo Bena, syna majitele hotelu. Je to tu jen lehce naznačeno. 

Sice chvíli trvá než se příběh rozjede a k detektivní zápletce a akci se dostanete v podstatě na konci knihy, asi ve 3/4 příběhu, ale stejně jsem si to užila. Navíc kniha dokázala překvapit a to se počítá! Vůbec jsem nečekala, z koho se nakonec vyklubou padouši. 

Postavy jsou skvělé a poněkud výstřední (slavný britský herec, ruský oligarcha, bývalá olympijská krasobruslařka, rodina amerického magnáta, starý pár na vysněné dovolené, devítiletý klučina atd.) prostředí malebného hotýlku vyzařuje tu správnou atmosféru, děj odsýpá, nechybí napětí, romantika a skvěle zpracovaný náznak tajemna. Je to neskutečně milé a oddechové čtení. Téhle knize prostě nemám co vytknout. Za mě naprostá bomba!



You Might Also Like

4 komentářů

  1. Devítiletý klučina? Spíš pěkně creepy divnodítě. :D

    Bavilo mě to hrozně moc. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No počkej, snažím se psát seriozní recenze :-P ještě mě tu nařknou, že diskriminuju děti pod 10 let :-D :-D

      Delete
    2. To nebylo dítě, to byl Satan! A to zcela seriózně! :D

      Delete
  2. Na firemní akci jsme si od https://www.otava-pujcovna-lodi.cz/ půjčili lodě a bylo to teda vynikající. Se šéfem jsme se spřátelili jak na žádné jiné vodě a ještě jsme si potykali. Ta voda je na to vskutku ideální. Mám to prostředí moc ráda.

    ReplyDelete