KOLÁČKY A SPIKLENCI: 🍪🦄💗🌈🧑👱‍♂️🏳‍🌈👬

4:37 PM

Autor: Theo Addair | Nakladatelství: YOLI | Počet stran: 280 | Měsíc a rok vydání: 04/2019

Anotace: Hurá, prázdniny! Daniel a Kit se už nemůžou dočkat, až spolu stráví léto. Dani zrovna odmaturoval a s Obrtínským gymnáziem i nepříjemnými spolužáky se může jednou provždy rozloučit. Kit má naopak spoustu učení před sebou. Daniel je pro něj ale obrovskou motivací. Pokud se bude dost snažit, může školu dokončit dřív a vyrazit za Danielem na univerzitu. A pak by se třeba… ale jen třeba… mohli jeden k druhému nastěhovat. Jejich plány na léto v Krampeřicích však zhatí jediný telefonát od Morgensternů. Daniel se musí ihned vrátit domů a nastoupit praxi v otcově právnické firmě…

Moje pocity: Koláčky a spiklenci 🍪 za mě rozhodně předčily Muffin a čaj ☕. Příběhu velmi prospělo, že už nevypráví stejné události z pohledu obou hrdinů, což mě v prvním díle spíše rušilo a moc nebavilo. Za to má ode mě autor velký palec nahoru 👍. Stále to bylo milé a oddechové čtení, i když poněkud méně sladké, trochu temnější a v důsledku tedy reálnější a více ze života.

Kluci spolu už nevedou dlouhé debaty o tom, co je komu nepříjemné. Pokud jsem v recenzi na Muffin a čaj mluvila o absenci alespoň nějakého prohlášení ve stylu "líbí se mi kluci" či rovnou slov jako "gay", "homosexualita" tak tady už nechybí. Kluci mají jasno a vyjasňují to i svému okolí. O kom přesně mluvím, se dozvíte při čtení 😉, ale jak Kit, tak Daniel někomu v podstatě neznámému  rovnou řeknou či alespoň jasně naznačí, že mají rádi kluky a ne holky.

Také jsme zjistili více o tom, co se Danielovi vlastně v minulosti stalo a začíná to v této knize řešit. Za to ode mě chlapec dostává jedno velké plus. Velmi tyto změny oceňuji, nevyskytovalo se tam v podstatě nic, s čím jsem měla problém v prvním díle, a proto se mi druhý díl líbil o 100% více jak  Muffin a čaj ☕ .

"Nelíbíš se mi, a přinesla jsem ti čokoládu!"

Ráda jsem se vrátila k Danielovi a Kitovi, i když musím přiznat, že mou pozornost si teď naprosto ukradly nové postavy. Všechny nováčky jsem si oblíbila a děsně fandila jejich spiknutí. Magda jede! Lucka je největší zlatíčko 😁. Kluci mají vážně skvělé přátele 💗a Kit i rodinu. Celou tu spikleneckou zápletku zbožňuju. Každý si zaslouží takové starostlivé přátele, kteří se nebojí vzít věci do vlastních rukou a pomoci tomu kdo to potřebuje.

Bohužel to samé nemohu říct o rodičích Daniho. U scén s nimi bych si přála být jednou z postav, abych mohla jít a nakopat jim pořádně zadky 😈. Fak je nesnáším! Otec homofobní hovado a matka se bojí příliš na to, aby něco udělala a pomohla synovi. Při čtení mi bylo a stále mi je fakt ouzko, když pomyslím na to, kolik lidí se musí vypořádávat s takovými rodinami a nenávistným okolím.

"Takže ne jedna potrhlá holka, ale celé spiknutí!"

Obě knihy jsou super čtivé, nedokázala jsem se od nich odtrhnout, ale Koláčky a spiklenci jsou podle mě příběhově mnohem zajímavější. Oproti jedničce mi dvojka přišla napínavější a dospělejší. Hrdinové se perou nejen s odloučením jednoho od druhého, ale celkově se životem. Dani to opravdu nemá jednoduché, ale s tou správnou podporou si krůček po krůčku jde za štěstím 👍. Líbí se mi, že se nestane hrdinou ze dne na den, ale postupně se vyvíjí, až konečně uchopí život do vlastních rukou. Zaslouží si to 🙂. Nikdo by neměl být takhle ponižovaný proto, koho má rád. Celé je to uvěřitelné. Těším se na třetí díl "něčeho a něčeho" 😊.

Proč se do pokračování pustit
         ❤   stále je to milé počtení
         ❤   velmi čtivý příběh
         ❤   skvělé nové postavy si prostě zamilujete
         ❤   vtipné momenty
         ❤   méně sladké a více realističtější než jednička

PS: Kitovi a Danimu přeju budoucnost jakou mají Dva tátové 👨‍👨‍👧‍👧💙💚💜💛🧡. 

No a pro všechny homofobní blbečky, kteří na tuto recenzi narazí, mám jasnej vzkaz... o tom, co je v životě podstatné 😉 (láska!... ne orientace... kdybyste to nepochopili 😊).



Za knížku k recenzi moc děkuji nakladatelství Euromedia a značce YOLI 🦋. 
Seženete ji ZDE.




You Might Also Like

4 komentářů

  1. Takže už chápeš, že jsem to zhltla za jedno odpoledne. :D
    Posunulo se to o ohromný kus dopředu a jsem hrozně ráda, že i v našich končinách se najdou takovéhle knížky. ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samozřejmě, že chápu... já asi za dvě :-D

      Delete
  2. NEEEEEEE, tohle mi nedělej! :'(
    Já nemám čas ji teď začít číst! :D Ještě stále jsem ani nepokročila v Času čarodějnic a to jsem se upsala, že na dovče budu číst knihy, co mi přijdou za květen!
    AÁÁÁÁ, co já budu dělat! Já se na to tak strašně moc těším! Předčilo to i Muffin a čaj?! Jak?! Kruci, já to asi do toho kufru někam budu muset narvat! :D
    A ta beseda s ním byla fakt suprová! "Něco" a "něco"! :D
    Skvělá recenze! :D ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nojoooo O:-). Já nic, já muzikant :-D.
      Předčilo! K Muffin a čaj jsem měla výhrady, které tady odpadly :-).
      To byla!!!

      Díky 💗.

      Delete