SERIÁLOVÉ TIPY VI. - TANEC, HUDBA, DIVADLO

5:53 PM


Vítejte u šestého článku s tipy na seriály. Dneska bych vám chtěla dát tipy na seriály s hudbou, tancem a případně divadlem. Tyhle věci prostě miluji a dost sleduji, takže jsem se rozhodla zapátrat v paměti a rozšířit povědomí o nich.

Tady jsem mluvila o muzikálovém seriálu Crazy Ex-Girfriend a zde o Galavantovi. Glee vám asi představovat nemusím.


  
Tenhle seriál je mým nejnovějším objevem. Najdi si mě v Paříži je prostě skvělý YA seriál o ruské princezně, která cestuje časem z roku 1905 do naší doby, tedy do roku 2018, a v moderní pařížské baletní škole objevuje například i radost z hip-hopu. Je to okouzlující, trochu šílené, jsou tam steampunk záporáci a jsem tím posedlá. Seriál je to anglicky mluvený s Britskými herci, odehrává se v Paříži, vznikl za spolupráce Německa a Francie a je to ruské princezně Heleně "Leně" Grisky. Škola v seriálu je mimochodem ta stejná budova, opera, jako ve Fantomovi opery. Najdi si mě v Paříži je alarmující divoká show, která míchá žánry. Je to zábavné, podivné, přehnaně dramatické a je to tak nějak o tom, že mladá žena, která by měla zemřít při ruské revoluci, tančí na střechách pařížské opery. Lena je bezvadná. Jo a rozhodně jsem team Max ❤. Získal si mě ihned.

 

V tomhle seriálu jde kromě tance také o hudbu, divadlo, film, malbu a všechnu možnou další činnost. Často spolu spolupracují studenti z různých oborů. Ze začátku se mi to zdálo takové ne úplně profesionální, a byla jsem rozpačitá ze studentů mluvících na kameru, ale pak jsem si na to zvykla a ocenila jak tanec, tak hudbu. Některé písničky a scény to má prostě skvělé. Rozhodně nemůžu říct, že bych se u toho nudila. Po objevení tohoto seriálu jsem strávila hodiny a hodiny koukáním 🙂😀. 

 
Od doby, kdy jsem sledovala Dance Academy, mi to přijde jako věčnost. No a přitom to nemůže být více než... chtěla jsem napsat třeba 5 let, ale ono to bude 9-10 🤣😂. Však jen od filmu, který následoval 4 roky po ukončení seriálu, to budou už roky 3. Hlavní hrdinkou seriálu je na začátku patnácitletá Tara, která se z venkova přestěhuje do Sydney, aby zde chodila do taneční školy, tedy na Národní taneční akademii, a stala se primabalerinou. Tady zjistí, že jestli chce udržet tempo s ostatními studenty tak bude muset pořádně máknout. Naštěstí není na studium sama a najde si brzy nové kamarády, bestrarostnou a energickou Kat a plachého Sammyho. Na škole má ovšem také nepřítelkyni, svou spolubydlící Abigail. Ta je velmi soutěživá a na Taru často protivná. Holt, svět baletu je tvrdý a stejně tak je někdy drsné být teenagerem. Od seriálu čekejte spoustu tance a také řešení přátelství, vztahů a dalších každodenních starostí často spojených s dospíváním. Mně to děsně bavilo.

  
Pokud milujete Gilmore Girls tak určitě musíte zkusit Bunheads od stejné tvůrkyně, tedy od Amy Sherman-Palladino. Navíc tam hraje Kelly Bishop (Emily Gilmore) a také Sean Gunn (Kirk). Seriál je to podle mě zrovna tak ukecaný. (Řekla bych, že tím se tvorba Amy Sherman-Palladino dost vyznačuje. Alespoň tak soudím podle GG, Bunheads a The Marvelous Mrs. Maisel.) Bunheads jsou o tanečnici z Las Vegas, která se naprosto spontánně vdá za svého obdivovatele a přestěhuje se s ním do jeho rodného městečka, kde jí čeká tchýně, kterou hraje Kelly Bishop, a také parta teenage baletek se svými vlastními starostmi nejen s tancem, ale také s dospíváním.

 

Pokud vás zajímá svět tance a hlavně baletu bez příkras, tak zkuste tento skvost. Seriál sleduje talentovanou tanečnici Claire, která se přidá k tanečnímu souboru v New Yorku. Svět profíků je ale ovšem drsný. Tenhle kousek opravdu není žádná zábavná pohádka jako ty předchozí seriály, kde se sice také pořádně maká a konkurence je vysoká, ale tady to jde opravdu masem (flesh) až na kost (bone). Tanečníci mají kolikrát nohy do krve. Kór když se někteří nezdráhají pokusit se o vyřazení konkurence ze hry nasypáním střepů do piškot. Tady vás o tom rozhodně přesvědčí. V češtině byl seriál pojmenován Pot a slzy, což vlastně také výborně sedí. Tenhle seriál má mimochodem naprosto úžasné intro, které prostě musíte vidět, i kdybyste na to nechtěli koukat.

 
Pokud byste chtěli seriál, který se točí kolem muzikálů a Broadwaye, tak se rozhodně podívejte na Smash. Uvidíte, jak muzikál vzniká v podstatě krok za krokem... od prvních tonů, přes workshopy, až po uvedení v divadle. Je báječný mít seriál, který se zabývá zákulisím muzikálového světa. Jde tu především o chystaný muzikál o životě sexsymbolu 20. století - Marylin Monroe - s názvem Bombshell. K tomu se později přidává ještě jeden moderní kousek Hit List (gif vlevo). Písničky a hudební čísla to má fenomenální. Je to prostě skvělý. Smash je mimochodem z roku 2012.


Nashville na prosto úžasný seriál se spoustou úžasné originální hudby odehrávájící se v Nashvillu, což je krásné město plné nejen skvělé hudby, ale také intrik. Dalo by se říct, že seriál začne soustředěním se na dvě zpěvačky. Jednou je královna country Rayna James a druhou je mladá a sexy Juliette Barnes. Juliette zrovna frčí, dobře se prodává a má úspěšné tour, takže je Rayně navrhnuto, aby na něm vystupovala jako předzpěvačka. Rayna ovšem nemůže Juliette vystát. Celkově seriál následuje život Rayny, Juliette, také zpěvačky &  skladatelky Scarlett O´Connor a spousty dalších postav pohybujících se ve světě country hudby. Na některé písničky opravdu nedám dopustit a vřele doporučuju tento seriál zkusit. A to, i pokud vás country neláká. Myslím totiž, že budete příjemně překvapeni.

Znáte některý ze seriálů? Co na něj říkáte? 
Chystáte se po tomto článku nějaký z nich zkusit?

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Hrozně moc děkuju za tipy, Flesh and Bones jsem viděla. Miluju balet, jinak našla jsem tady asi hned několik nových věcí co musím hned vidět.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To jsem moc ráda, že měl článek smysl 🙂. Doporučovat seriály mě baví 🙂😊.

      Delete
  2. Žádný z těchto seriálů neznám, ale popravdě, nejradši bych zkusila všechny! Jen škoda, že bohužel nemám moc času. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Škoda toho času... každopádně mě těší, že jsou tyhle moje výběry přínosné a lákají čtenáře na seriály, které třeba do teď neznali 😀🙃🙂.

      Delete