NYXIA NESPOUTANÁ: VESMÍRNÉ DOBRODRUŽSTVÍ 🛸🌌🪐🌠🚀

2:16 PM

Autor: Scott Reintgen | Nakladatelství: King Cool | Počet stran: 404 | Datum vydání: 1.10.2019

ANOTACE: Zpočátku si Emmett Atwater říkal, že to bude snadná výhra. Posbírat body. Shrábnout prachy. Vrátit se domů. Ale netrvalo dlouho a zjistil, že Babylon nehraje čistě. Jejich plané sliby vystřídaly temné vyhlídky. Teď si spolu s dalšími členy posádky Genesis musí poradit v neznámém a nebezpečném světě. I tato mise měla být jasně daná: těžit nyxii, nejcennější surovinu vesmíru, a dobře vycházet s původními obyvateli Adamity. Ale Emmett a ostatní si záhy uvědomí, že se ocitli uprostřed bitvy mezi silami Babylonu a Adamitů, jejichž zájmy jsou podstatně odlišné. Podaří se Genesis uniknout z planety včas, nebo už je pozdě?

MOJE POCITY A DOJMY: První díl si nechal hodně místa pro rozvoj příběhu, ale druhý vrhne čtenáře ihned do akce. Již v prvních 100 stranách zjistíme spoustu věcí o planetě Eden a jejích obyvatelích, Adamitech. V průběhu knihy zjistíme, jak se oni sami nazývají, jak funguje jejich společnost a celkově o tom jak žijí 🙂🙃. Myslím, že Scott Reintgen to má všechno moc hezky vymyšlené. Já osobně si v knihách velmi užívám ty střípky jiných kultur a zvyklostí, takže jsem si to vychutnala i tady.

Jestli mě na prvním díle štvala instaláska, nedostatek informací o Adamitech, Edenu a Nyxii, Emmettova posedlost výsledkovou tabulí a také jeho ukládání všechno pod písmenka, což je jeho mechanismus jak se psychicky vypořádat s různými věcmi, tak tady všechno toto pominulo. Mimochodem, za celou knihu si něco neuložil více jak 10x takže mi přišlo, že je tam toho podstatně méně než v prvním díle. Řekla bych, že tato kniha je velmi povedeným druhým dílem bezvadné scifi série 😊🙂🌠🌌, a rozhodně se nejedná o vycpávkovou knihu. Strašně ráda bych se vám tu rozepsala o všech informacích, které druhý díl přinesl, ale nechci vám kazit překvapení. Já sama jsem o dvojce před čtením nevěděla nic víc než to, že přímo navazuje na konec prvního dílu a že se tedy podíváme na mimozemskou planetu a setkáme se s "mimozemšťany".

"Jestli tohle byla ona mytická rajská zahrada, pak odsud Adam s Evou nebyli vyhnáni. Podle mě je spíš něco sežralo."

Hlavního hrdinu Emmetta 😀 jsem si oblíbila již v prvním díle a ani zde mě nezklamal. Je to stále stejně báječný kluk, který se nebojí ukazovat emoce a postavit se za to, co považuje za správné. Spolu s Morning tvoří perfektní dvojku. Tady jsem opravdu jejich vztahu přišla na chuť. Milují se, plně se podporují a jeden druhému kryje záda 👍. 

Na začátku jsem měla trochu problém vzpomenout si kdo je kdo 😅, tedy až na Emmetta a Morning. Hodně jsem toho ohledně vztahů postav po prvním díle pozapomněla, ale nakonec mi to ve čtení nepřekáželo. Postavy se časem připomenou a navíc jsou stále krásně rozmanité. Emmet je Afro-Američan z Detroitu, Morning má latinský původ, atd. Jsou tam LGBT postavy (homosexuální i bisexuální), vedlejší postava, která nosí hidžáb, těhotná teen dívka, Asiati atd. Diverzitou je tato série opravdu naplněná po okraj 😄. Navíc spousta z těchto postav mluví o svých zkušenostech se životem mimo USA. Také se společně vypořádavají s truchlením, traumatem, PTSD, opuštěním... Pro tuto knihu je velmi důležité téma kamarádství, důvěry a podpory 🙂💗. Emmett a jeho kamarádi odkládají svoje sociální, náboženské, etnické a další rozdíly stranou a formuje se mezi nimi velmi silné pouto. Vždycky jsou tu jeden pro druhého a mohou se na sebe spolehnout. Je radost číst knihu, kde je každá postava jiná, ale umí táhnout za jeden provaz 👍.

Tento příběh klade velký důraz na hierarchii ve společnosti a systematický útlak jejích členů. Zabývá se také kolonizací a jejím dopadem na kolonizované. Opravdu to není pěkný obrázek 😔😓. Je zde vykreslena krutost lidí a to, jak zároveň berou z kolonizované země vše, co jim přijde pod ruku. Dokonce si pro původní obyvatele a jejich planetu atd. vymysleli vlastní názvy. Já v této recenzi používám termíny, které známe z prvního dílu proto, abych vás nepřipravila o ten pocit získávání nových informací během čtení a abych vás zbytečně nemátla 🙃😄.

Stejně tak v této knize naleznete smrt, krev, násilí, únor, mučení, mluvení o homofobii, postraumatickou stresovou poruchu, genocidu, ztrátu milovaných a téma kolonizace a války. Autor čtenáře rozhodně nešetří 😉. Naši náctiletí hrdinové tu z první ruky vidí, že Adamité se od nich moc neliší a samozřejmě se dále mají na pozoru před Babylonem, který má své vlastní velkolepé plány. Emmett a jeho kamarádi tedy musí opatrně navigovat mezi plány Babylonu a Adamitů. Nebezpečí na ně číhá mnoho. Rozhodně jsem se nenudila a moc se těším na třetí díl 😃.


Za knihu k recenzi děkuji Knihy Dobrovský.

You Might Also Like

0 komentářů