TŘI TEMNÉ KORUNY: POLITIKA S KAPKOU JEDU

8:28 PM

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 424
Datum vydání: 14.02. 2019

Anotace: Na ostrově Fennbrinu se v každé generaci rodí trojčata – tři královny, rovnocenné dědičky trůnu. Mirabella ovládá živly. Lusknutím prstů dokáže přivolat dusivé plameny nebo prudkou bouři. Katharina může pozřít nejprudší jedy, aniž by ji zabolelo břicho. Arsinoe umí vykouzlit nejrudější růži a zkrotit i ty nejkrvežíznivější šelmy. Každá z nich je jedinečná, ale jen ta nejlepší může získat korunu. V den jejich šestnáctin proto začíná souboj. Nebude mít vítěze ani poražené. Hrát se totiž bude na život a na smrt…

Tři temné čarodějky

v strži se zrodily,

dívky to sličné jsou,

však přátelit se neměly.
  
Tři temné čarodějky,

jdou temnou tmou,

dvě kruté smrti vstříc,

třetí bude královnou.



Moje pocity: Od téhle knížky jsem čekala tři nemilosrdné královny, které bojují na život a na smrt. No, je to spíše politická kniha, kde jsou tři holky v bezvýchodné situaci. V podstatě se tam nic neděje, díky čemuž to může některé čtenáře dost nudit. Působí to celé jako ticho před bouří.

Na začátku to bylo opravdu zajímavé. Zajímavý svět a zajímavé královny. Každá má jiné schopnosti a vyrůstá v jiném prostředí. Katharina je travička (vyrábí jedy a nic je neotráví), Arsinoe naturalistka (ovládají přírodu, tedy rostliny a zvířata) a Mirabella je elementálka (ovládá živly – může například přivolat bouři). Navíc jsou v knize zmíněné ještě dvě další dary, které jsou ovšem velmi vzácné. Líbilo se mi, že se na začátku postupně seznámíme se všemi královnami. Tady je škoda, že je kniha psaná ve třetí osobě a ne v první protože tak bychom holkám více viděli do hlavy.

Uprostřed knihy jsem se začala trochu nudit a mátly mě postavy. Je jich tam prostě hodně a čtenář se v tom začne snadno ztrácet (Promiňte? Kdo to je? Čí je to matka? Nebo je to teta? Ale čí?). Až na hlavní postavy mi to prostě splývalo a mátlo mě to. Nicméně jsem pokračovala dál, protože jsem chtěla vědět, co z toho bude.

Z královen mě asi nejvíce zajímala Katharina, travička. Vlastně všichni traviči, celý rod Arronů, jsou asi nejzajímavější. Fascinuje mě, jak se cpou pouze otráveným jídlem a ostatní bez jedu je neláká.
„Hory lesklých bobulí. Slepice nadívané bolehlavem. Kandovaní štíři. Sladký džus ředěný odvarem z oleandru. Chutná pečeně s červenočernou omáčkou z jedovatých bobů soterku růžencového.“
Protože prostě…. kandované štíry, koláče s jedovatými houbami včetně muchomůrek, džus s oleandrem…. to chcete!!! :-D Také mají za domácí mazlíčky například jedovaté hady a štíry. Tihle Arronovi jsou prostě tak nějak gothic :-D.

V případě Katherine, ale moc nedávalo smysl, proč dostává lekce o svádění od Pietyra, když se nápadníci budou ve finále stejně ucházet akorát o tu královnu, která přežije nástupnický rok. Navíc nápadníka nepotřebujete k tomu vyhrát korunu. Toho si královna vezme po korunovaci proto, aby měla s kým mít další trojčata. Jediný teoretický důvod je proto, aby dal Katherine psychicky do pořádku a ona získala nějaké sebevědomí, kterým pak bude moci okouzlit ostatní v království. A jak asi tušíte tak Katherine zjistí, že chce vlastně jenom Pietyra. Pietyr možná někomu může připadat poněkud slizký, ale mě opravdu bavil.
Katharina: „Aha. A co spolu budeme dělat?“
Pietyr: „Předpokládám, že všechno, co spolu důvěrní přátelé dělají,“
„Jenom král manžel je dost velký blázen na to, aby se zamiloval do královny.“
Velká škoda je, že kapitoly Arsinoe byly docela promrhány protože Arsinoe byla taky super. Tahle kniha měla být temná a tajemná a přitom se tam řešila insta-láska a milostný trojúhelník. Celé to Joseph-drama mi docela lezlo na nervy. Joseph Sandrin je prostě děsnej k****. Opravdu jsem nepochopila, proč mi přišlo, že se v těchto kapitolách víc řeší vztah Jules a Josepha než Arsione, která se zdála jako super postava se spoustou potenciálu. Nad tím mi zůstával rozum stát. Jednu mojí teorii vám popíšu dole ve spoilerech.

Po 300 stránkách se konečně dostanete k Beltainu o kterém se celou dobu akorát mluví, díky čemuž můžou Tři temné koruny působit jako prequel. Pořádně se začne něco dít na posledních 100 stránkách, přitom by stačilo pár úvodních kapitol a pak se hned věnovat Beltainu a nástupnickému roku začínajícímu po něm. Knize by také prospělo, kdyby ubrala vedlejší postavy, než na milostné pletky se více soustředila na jednotlivé královny a jejich boj o přežití a o moc. Celá matriarchální společnost byla fakticky zajímavá!

Jsem zvědavá, kam se to bude ubírat v dalším díle a jestli se dozvíme více o tradici trojčat, proč musí královny odejít, proč jsou mladé královny vychovávány v černé chatě a až o šesti let samostatně (proč je rodiny s příslušnými dary nevychovávají hned od narození?) a proč se nevyhnutelně musí zabít a nesmí a vlastně ani nemohou z ostrova utéct. Proč je magie nepustí? Je tohle celé snad nějaká prastará kletba???


- POZOR SPOILERY A TEORIE -

Mirabella je elementálka. Na konci se zjistí, že Arsinoe je ve skutečnosti travička. Takže je dost možné, že Katharina ve skutečnosti nemá vůbec žádné schopnosti. No a kdo je tím pádem naturalistka? Matka trojčat se splést určitě nemohla, jelikož královny ví, jaké schopnosti jejich trojčata mají hned po jejich narození. Ovšem ve všem tom politikaření není nemožné, aby s tím zamíchali kněžky a dívky jednoduše zaměnili. Možná je pravou naturalistickou královnou Jules. Však je na ostrově nejmocnější a bylo jí v knize věnováno dost prostoru. Prakticky se se svojí pumou stala hlavní postavou. Proč asi??

Je tu Joseph a jeho setkání s Mirabelllou (která utekla kněžkám) kde Mirabella nejdřív přivolá bouři, která smete Josepha, pak ho zachrání a pět minut po tom co se potkají se spolu vyspí? Dvakrát? Přitom pak se Joseph vrátí k Jules, kterou údajně neskonale miluje? Jo, spát se sestrou své nejlepší kamarádky zatímco jsi zasnoubený s jinou dívkou, fakt super romantické. Pak je Mirabella odvlečena zpátky domů se zlomeným srdíčkem protože se zamilovala do někoho, koho znala 5 minut. Takže jaká, že je či by mohla být pointa tohoto drama?

Mirabella je elementální královna, Arsinoe je travičská královna a kdyby Jules byla naturalistická královna tak se dostáváme do situace, kdy by Joseph tvořil s dvěmi královnami (Mirabella a Jules) milostný trojúhelník a s jednou (Arsinoe) byl nejlepší kamarád a taky by nechtěl, aby zemřela. To by byl podle mě docela problém a možná zápletka pro další knihu.





Za poskytnutí elektronické reading copy děkuji Humbook a nakladatelství Fragment.


MŮJ NÁROZ - EXKLUZIVNĚ PRO HUMBOOK - A DALŠÍ 4 NÁZORY SI PŘEČTĚTE ZDE


KNÍŽKU KOUPÍTE TADY :-)

You Might Also Like

14 komentářů

  1. Arronovi se svými Gave Noir jsou absolutně nejlepší, traviči mě prostě bavili nejvíc. :D Ta teorie se podle mě zdá víc než pravděpodobná (alespoň si to myslím, i když škoda Kat) a můj názor na Josepha už myslím znáš víc než dobře. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, taky mě bavili nejvíc :-D.
      To jsem ráda, že moje teorie není až tak šílená :-D.¨
      JJ, vím... ko***ek.

      Delete
  2. No, moc mě kniha neoslovila. Svet vypadá dobře, nápad asi taky dobrý ale celkově mi to přijde nic moc. Uvidím, nejradši bych prečetla všechny fantasy co jsou tak třeba jednou... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Všechny fantasy co jsou? :-D a vydané u nás česky nebo i ty v angličtině? :-) :-D já permanentně nestíhám :-D a jelikož čtu i v AJ tak nikdy nepřečtu všechno

      Delete
  3. Hej, moc ale nechápu jak vysvětlíš, že je Jules jejích sestra, když známe její matku a je i napsáno, že jakoby vypadla z oka své tetě - takže 100% patří do své rodiny. Já spíš čuju, že Mirabella má možná i schopnost jasnovidectví, protože má ty divné výjevy o tom, jak její sestry umírají. Ty se teoreticky mění proto, že se "šlape na motýly". Ani by mě nepřekvapilo, kdyby byla Kath ve skutečnosti naturalistka nebo elementálka - přece jenom by to mohlo vysvětlit fakt, že přežila to co se ji na konci stalo.
    A ještě k Jules... Jules by mohla být teoreticky jejich nevlastní sestra, protože její matka přiznala, že si nepamatuje jejího otce a ani neví, kdo to byl - dejme tomu král manžel?

    ReplyDelete
    Replies
    1. No... vidíš to... ale tak matku bych neřešila, kdo ví (nemusí být biologická). To spíš ta podoba. Jenže evidentně má Jules moc velké schopnosti... a je tu ta věc s včelami. Navíc se narodila stejnej den... třeba je s nimi příbuzná a proto je podobná tetě, ale zároveň může být sestra těch královen. Třeba byl král manžel a tedy její otec z jejich rodiny a dostal jí k nim.

      Pravda, to by Kath mohla být. A taky je možný, že je ta propast magická... když tam shazovali ty královny.

      Delete
    2. I když možná je fakt prostě jen prohodili... travičku a naturalistku.

      Delete
    3. Já nevím, mně to přijde moc předvídatelné :D a nemám Jules ráda xD tak doufám, že jestli ještě mají sestru, tak ona jí rozhodně není.

      Delete
    4. Uvidíme :-D mě tam vlastně svým způsobem štvali všichni :-D ale když už mě někdo zajímá tak je to Katherine :-D já těm jedům prostě fandim :D

      Delete
    5. Hej, tak to mě nakonec přirostly k srdci všechny tři sestry, ale nejraději mám asi Mirabellu - líbí se mi, že je prostě nechtěla zabít. Ale jinak mě tam taky dost postav štvalo. Ale překvapivě jsem si nejvíce (více než samotné královny) oblíbila dvě vedlejší postavy - Natalii a Marigold :D Měla jsem ráda i Pietyra, ale po tom konci teda nevím xD

      Delete
    6. Já bych si právě na každý asi našla něco proč ji mít ráda i proč ji nakopat do prdele :-D. Jo, po tom konci taky teda nevím. Ale rozhodně nemůžu vystát Josepha... to Pietyr byl lepší.

      Delete
  4. Pane bože! Tohle nejlepší recenze ever! :D
    Já jsem Tři temné koruny četla ve slovenštině a byl to docela záhul. Ztrácela jsem se v postavách, někdy jsem nerozuměla slovům a děsně mě štval Pietyr, kterého jsem překřtila na Petera :D Jeho jméno jsem fakt nemohla přečíst :D
    Úplně zírám na tu spoilerovou část! Měla jsem svoje teorie během čtení, ale konec mě vážně šokoval a nutně potřebuji další díl! Jako vážně by mohla být Jules královna?! Omg, tak tohle je teorie, která mě teda dostala. Vůbec mě nenapadla, ale docela dává smysl. :D
    Já půjdu do pokračování ve slovenštině a snad vyjdou i další díly v tom jazyce, jinak budu pěkně naštvaná. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Díky moc!! :-)

      Jo, v postavách je tam fakt jednoduchý se ztratit... taky jsem měla problémy... ale Pietyra si pamatuju :-D jenom Josepha pořád nějak měním za Stephena :-D nechápu proč (jo, už jsem to jméno chtěla psát i sem :-D)

      Doufám, že pokráčko vyjde česky... i když tu první knihu pořád fyzicky nemám

      Delete