DOMÁCÍ MÁTOVÝ SIRUP

7:51 PM



Tohle léto na mě přišla nějaká posedlost výrobou sirupů. Původně jsem měla v plánu kopřivový a kamarádka navrhovala ještě bezinkový, ale nakonec jsem zkončila u máty a meduňky. Oboje jsem koupila už vypěstované v supermarketu, ale na příští rok si vypěstuji vlastní. Meduňku určitě a mátu pokud se nevzpamatuje ta kupovaná a ostříhaná. Už jsem jednu takto mělo a rostla nově jako šílená. Také jsem letos začla chytat myšlenky na zavařování, ale na to nemám zahradu plnou ovoce. Každopádně asi dojde na sušenkové máslo na které jsem nedávno narazila na internetu. No, máte se na co těšit. Pro dnes tu mám pro vás recept na mátový sirup.

PŘIPRAVTE SI

nasekanou čerstvou mátu (asi 50 dkg)
0,5 litru vody
1 větší citron na plátky
0,5 kg cukru

POSTUP

V hrnci smíchejte vodu s cukrem a přiveďte k varu. Až začne směs houstnout, přidejte na nasekanou mátu a citron. Krátce povařte. Poté přiklopte poklicí a za občasného míchání nechte 3 hodiny louhovat. Směs přeceďte přes plátno a zahřejte k bodu varu. Ještě horký sirup naplňte do sklenic, dobře uzavřete a nechte vychladnout. Skladujte v chladu.


You Might Also Like

0 komentářů