YA KNIHY & SCIFI

1:50 AM


Ahoj! Dnesku tu mám pro vás nálož tipů na scifi knihy. Nebudu vám lhát, začínám knihami, které mám přečtené, ale jsou tu pak i věci, které jsem ještě nečetla, ale chystám se na ně. Některé mám už i doma. Doufám, že tu najdete tipy na čtení 😉 a budu ráda, když se v komentářích pod článkem podělíte o ty své. Rozhodně tu není vše.

Nyxia je naprosto báječná trilogie, kterou si prostě musíte přečíst. Scott Reintgen to opravdu umí. Hlavní hrdina Emmet cestuje na vesmírné lodi na cizí planetu, o které toho ví velmi málo za cílem těžit zde tajemnou hmotu zvanou Nyxia. Na palubě vesmírného plavidla, ale není sám. Společnost mu dělá parta teenagerů, kteří mají jediný cíl... být lepší jak on a pomoci své rodině. Na planetu Eden se totiž nedostanou všichni. První díl je plný výcviku, který může být po čase docela nezajímavý, ale ani tak jsem se nenudila. V druhém díle už toho zjistíme o Edenu, Adamitech (obyvatelích planety) a Nyxii spoustu. Akční je to neskutečně. Rozhodně to není výplňková kniha trilogie. Bylo to jednoznačně lepší než první díl a já už se nemohu dočkat toho třetího, který si mám v plánu teď přečíst. Pokud jsem vás ještě nepřesvědčila, tak si ještě běžte přečíst mé recenze na první a druhý díl.

Myslím, že v české knižní komunitě, tedy pokud jde o YA čtenáře, snad neexistuje nikdo, kdo by neslyšel o této trilogii z pera Jaye Kristoffa a Amie Kaufman. Dlouho jsem sérii Illuminae odolávala, pak jsem si jí přečetla a podlehla taky. Myslím, že své nadšení bych nevystihla lépe, takže si dovolím použít to, co jsem sepsala pro knihomolku Šárku do jejího článku. Určitě se na něj mrkněte 😉.

Příběh Akta Illuminae je vyprávěný prostřednictvím různých dokumentů, e-mailů, vojenských zpráv, pohovorů či přepisů ze sledovacích kamer a mnoha dalších různých záznamů, které společně tvoří jednu velkou ohromující složku. Všechny tři knížky jsou fakt obří, ale díky tomu grafickému zpracování se to čte opravdu velmi rychle. No a kromě super formy to má také ohromně napínavý obsah. Oblíbila jsem si tam spoustu postav, jmenovitě Kady, Ezru, Nicka, Hannu, Ellu, jen Rhys a Asha z trojky mi tolik neutkvěli v paměti. Děsně jsem si oblíbila i umělou inteligenci jménem SPIRO. Ano, chápu, není to člověk plus je to záporák, ale já jsem si ho zamilovala 🖤. Illuminae má tu správnou kombinaci akce, romantiky a filozofování o morálce. Je to jízda, která stojí za to. Ta forma, svět, postavy, šikovně propletený příběh a konec vás prostě dostanou. No, a jestli kecám tak ať skončím v červí díře! 

No a na závěr vás odkážu na svou recenzi na první díl 😄.

První díl této trilogie byl naprosto úžasný a zhltla jsem ho za noc. Po přečtení Diabolika, kterého jsem četla ještě před Měsíčními kronikami, Nyxií a Illuminae jsem si musela přiznat, že začínám mít velmi ráda scifi. Z prvního dílu jsem byla naprosto odvařená. Zamilovala jsem si postavy, svět... prostě úplně všechno. Strašně dobře se to četlo. Druhý díl mě bohužel zklamal... řeknu vám bez spoilerů proč. Báječná Nemesis totiž přestává používat mozek a cestování a časových posunů je tam tolik, že se vám z toho protočí hlava dokola. I když na druhou stranu je super, že se autorka zabývá cestováním vesmírem, hyperprostorem, vesmírnými loděmi atd. a že se dozvíme zase o trochu více o tom co se vlastně stalo s lidmi. Bod k dobru to má proto za ten konec, díky kterému jsem zvědavá na třetí díl. Netuším ale, jestli vyjde i v češtině.



Tato kniha od Stephenie Meyer je moje velká láska a stále bude. Bohužel roky marně čekám na pokračování. I když by se dal Hostitel považovat i za uzavřenou knihu, její úplný závěr ve mě vyvolal několik otázek. Myslím si, že by tato kniha neměla uniknout i těm, kteří Stmívání nikdy nemuseli. Možná si budete říkat, že milostný čtyřúhelník s použitím tří těl je trochu moc, ale mě přišlo nesmírně zajímavé sledovat, jak si poradí dvě duše v jednom těle. Bylo zajímavé sledovat Melaniiny a Wandiny myšlenkové pochody. Navíc má tato kniha naprosto úžasnou myšlenku, že nejde o to, jak člověk vypadá nebo odkud pochází, ale o to jaký je uvnitř. Ian se do Wandy zamiluje díky její povaze. Celkově je ta myšlenka s mimozemskou civilizací, která na jednu stranu kolonizuje jiné druhy, ale na druhou stranu s nimi existují v symbióze a snaží se danou společnost vylepšit, dosti zajímavá a přinutí vás zamyslet se nad tím, jestli to, co dělají je správné či ne. Vždycky se to dá vidět ze dvou úhlů pohledu. Doporučuji nemít vůči této autorce předsudky a Hostitele si přečíst.
Měsíční kroniky jsou má velká láska. Miluju retellingy a tato série si z pohádek bere základní dějovou linku a pak je mistrně vylepšuje novými věcmi a kombinuje k sobě. Příběh o mladé mechaničce Cinder z Nového Pekingu jsem hltala plnými doušky od první stránky. Navíc je to s každým dílem lepší a lepší. Přibývají nové postavy, worlbuilding se prohlubuje, zápletka komplikuje... a je to větší a větší jízda. Nemám této sérii, co vytknout. Marissa Meyer píše neuvěřitelně čtivě, její knihy jsou plné akce a různozodých postav, které si zamilujete úplně všechny. 














Scifi? ✔ Retelling? ✔ Knížka s diverzitou? ✔ Více úhlů pohledu? ✔ Všechno tohle tato kniha splňuje. Autorka vás vtáhne do příběhu a prostě nepustí. A i když je Heart of Iron v podstatě "Anastasie ve vesmíru" tak můžete stále být překvapeni. Já měla během čtení spoustu otázek a teorií, co by se mohlo dít a jak by to mohlo skončit. No a ten konec? Zlomil mi srdce 💔. Potřebuju pokračování a odpovědi 😮. Bezva tady na té knize je to jak autorka střídá pohledy postav (Ana, Di, Jax a Robb), ale možná protože píše ve třetí osobě a postavy jsou různě pospolu a různě od sebe... tak to bezvadně funguje jako celek. Rozhodně se nenudíte 🙂. Možná se vám některé věci budou zdát ze začátku divné, ale ono to ve finále krásně funguje. Přísahám na železo a hvězdy.

Na závěr vám sem dám odkaz na první tři kapitoly, takže sami můžete posoudit, jestli byste to v angličtině zvládli přečíst 😀.

V Tisíc kousků tebe a v dalších dvou knihách ze série Ohnivák sice nenajdete vesmírné lodě, jiné planety a mimozemské civilizace, za to tu ale je cestování mezi dimenzemi! A to prostě chcete! Moc se mi líbí nápad s nekonečným počtem dimenzí ♥ i když je to na druhou stranu docela děsivá představa. Knížka byla v několika věcech dost předvídatelná (můj instinkt a zkušenosti s #ya prostě zafungovaly), ale stejně jsem si to užila. První knížce by ještě prospělo trochu rozvést a dopracovat ruskou dimenzi, která byla hodně zajímavá, ale přišlo mi, že by to chtělo více hloubky a informací. Dvojku jsem si užila naprosto stejně a nepřišla mi jako výplňkový díl. Neustále se tam něco dělo, mělo to spát a moc se těším na závěr. Dávno ho mám doma, jen mám trochu problém s dočítáním sérií... bude to tím, že se u těch báječných sérií, jakou Ohnivák je, vždycky chci mít kam vrátit.







I příznivci virtuálních realit si přijdou na své. Warcross vás hodí rovnou doprostřed děje, který poté postupně graduje. Vůbec to není ucourané a o akci není nouze! Je to svižné a čtivé. Zasazení příběhu do Tokya je velmi osvěžující a příjemná změna. Emika je báječná postava, kterou jsem si ihned oblíbila a tiše jí záviděla její duhové vlasy, ježdění na skatu a hackerské schopnosti. Hrát Warcross by mě jednoznačně bavilo a navíc bych v tom mohla díky virtuální realitě být fakt dobrá nehledě na moje zdraví a fyzičku. Je to zajímavé, má to spád a skvělé postavy.  Navíc byl druhý díl stejně super jako ten první. Poračování Warcrossu s názvem Wildcard: Divoká karta mě příjemně překvapilo. Dějová linka Wildcard se vůbec neubírala tam, kam jsem si po dočtení jedničky myslela, že to bude směřovat za což jsem byla moc vděčná. Bylo to prostě super a rozhodně mě to nezklamalo. Zhltla jsem to stejně rychle jako první díl. Emika mi bude chybět 🙂.






Na Vzhůru k obloze od Brandona Sandersona se chystám opravdu dlouho... někdy od konce roku 2018, kdy mi kniha přišla v tématickém knižním boxu.

ANOTACE: Planety, na kterých může žít člověk, jsou obdařeny atmosférou. Ale Detritus má ještě něco navíc. Suťový pás, který pokrývá nebe od obzoru k obzoru. Jen občas se v jednom místě rozestoupí a jsou vidět hvězdy. A někdo je i slyší... Dospívající dívka Spensa vyrůstá ve všeobecném opovržení, její otec se v historické bitvě proti invazním Krellům údajně zachoval jako zbabělec a její sny, že by ho následovala v kariéře pilotky hvězdné stíhačky, jsou značně nereálné. Přesto se však nehodlá vzdát. Snaží se dívat dál a výš než ostatní. Snaží se pochopit, co se kdysi stalo jejímu otci. Proč lidstvo muselo hledat azyl na téhle odlehlé planetě. A kdo jsou Krellové, kteří se snaží zlikvidovat jejich civilizaci. Její cesta ji postupně vede k závěru, že vysoko nad suťovým pásem se nacházejí odpovědi na její otázky. Musí se však naučit naslouchat řeči hvězd. 


Tuto knihu mám na svém seznamu knih k přečtení.

ANOTACE: Ztratila vše, co znala a milovala… Etta se proto vydává do neznámé země, kde se seznámí s Nicholasem, který uniká z dosahu mocného rodu v Koloniích. Navíc jí začnou pronásledovat agenti usilující o její život. Etta tak zjistí, že zdědila zvláštní schopnosti, o kterých nikdy neslyšela. Aby ochránila své tajemství i svůj život, bude muset cestovat nejen mnoho mil od domova, ale i do minulosti… Nepřátelské rody se ale nevzdávají a chtějí její moc!





Tuto knihu mám na svém seznamu knih k přečtení.

ANOTACE: Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby „zmrazený pasažér“ na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel.

Amy si brzy uvědomí, že její probuzení nezpůsobilo jen selhání počítače. Někdo z pár tisíců obyvatel vesmírné lodi se ji pokusil zabít. A pokud rychle něco nepodnikne, její rodiče budou další na řadě. Proto teď musí co nejrychleji rozluštit skrytá tajemství Universa. Ale na jejím seznamu podezřelých figuruje i jediný člověk, na kterém jí záleží: Syn, budoucí vůdce lodi a láska, která přišla znenadání.




Tuto knihu mám na svém seznamu knih k přečtení.

ANOTACE: Ve světě, kde vládne násilí a právo silnějšího, v galaxii, v které mnozí trpí, má každý člověk zvláštní dar. Většina dokáže ze svého daru vytěžit to nejlepší, ale Akos a Cyra jsou kvůli němu zneužíváni. Cyra je sestrou tyrana, jenž vládne celému válečnickému národu, a má dar bolesti, kterou její bratr zneužívá k tyranizování svých nepřátel. Cyra však chce být něčím víc než nástrojem v bratrových rukách.
Akos pochází z mírumilovného národa a je nadevše oddaný rodině. Když ho společně s bratrem zatknou vojáci vyslaní Cyrinou rodinou, snaží se jen o jediné – zachránit bratra na úkor vlastního bezpečí. Akos a Cyra stojí před rozhodnutím – pomoci si navzájem a možná přežít, nebo přinést jeden druhému neodvratnou zkázu?






Tuhle mám také na seznamu k přečtení.

ANOTACE: Nev nastoupil jako řadový člen na palubu vesmírné lodi, které velí Qole, nejmladší kapitánka všech dob. Její posádku tvoří sebranka sirotků, uprchlíků a ani Nev není úplně obyčejný člen personálu. Ve skutečnosti pochází z královské rodiny a na lodi se skrývá. Věří totiž, že Qole má klíč k měnící se galaktické civilizaci. Proto se ji rozhodne unést na svou domovskou planetu. Netuší však, že se zapletl s něčím mnohem horším, než je jedna mladá kapitánka.









Aurora Rising - rok 2380, absolventi Aurora akademie, jejich první mise a POV několik postav. Český překlad vyjde v srpnu 2020. "Nejsou to hrdinové, které si zasloužíme. Jsou to jen ti, které jsme našli. Nikdo panikařte."

Once & Future - je scifi retelling na Artuše. "Celý můj život mě pronásledovali. Jako uprchlík na území ovládaném tyranskou Mercerovou společností jsem vždy musela skrývat, kdo jsem. Dokud jsem nenašla Excalibur. Teď jsem se schovala. Jmenuji se Ari Helix. Mám magický meč, výstředního čaroděje a revoluci k započnutí."

LIFEL1K3 - scifi od Jaye Kristoffa. "Na plovoucím smetišti pod radiační oblohou leží ve šrotu smrtící tajemství."



Brightly Burning - retelling na Jane Eyre. Stella Ainsley je najata soukromou vesmírnou lodí Rochester jako guvernantka. Kapitánem lodi je devatenáctiletý náladový opilec Hugo Fairfax. Stella si je jistá, že Huga chce někdo zabít.

Criers´ War - scifi ve kterém lidé slouží UI zvané Automae. "Nemožná láska mezi dvěma dívkami - jedna je člověk, jedna byla vyrobena. Láska, která by mohla zrodit revoluci."

Mirage - Amani je unesena režimem do paláce, kde má sloužit jako dvojnice princezny Maram. Amani se má místo princezny objevovat na veřejných událostech, aby místo ní případně zemřela ona.











Red Rising - barevně rozdělená společnost, římská mytologie, Mars, scifi prvky. Vyšlo v češtině jako Rudý úsvit (2014). Bohužel ale jen první díl z aktuálních pěti.

Atlas Fallen - aristokracie, zločinecké spolky, zápasy robotů v klecích a divoká hrdinka. "Jedna vesmírná stanice. Jeden trůn. A dívka, která drží klíč."

You Might Also Like

0 komentářů