SOUBOJ KNIŽNÍCH BOXŮ: FAIRYLOOT VS. OWLCRATE

11:03 AM




Roky jsem toužila po tom odebírat nějaký knižní box až na to konečně letos došlo. Na podzim jsem si založila bookstagram a v únoru prostě už neodolala téma TWISTED TALES of Fairyloot. Miluju retellingy pohádek a takové ty temnější původní verze kde si Popelčiny sestry uřezávají patu a palec, Zlá královna ze Sněhurky je utancována k smrti a tak. Z boxu jsem byla nadšená takže jsem se hned těšila na další. Když pak Owlcrate oznámil téma ACROSS THE GALAXY tak jsem neodolala ani jemu a přihásila se k měsíčnímu odběru. Ani Owlcrate nezklamal. Musím říct, že oba boxy jsou skvělé a ani nečekám, že z tohoto článku vzejde nějaký vítěz. Jen bych vám chtěla sumarizovat nějaké své poznatky a zkušenosti :-).


Owlcrate Jr. LEDEN - SUGAR & SPICE

CENA
Pokud jde o cenu tak Owlcrate stojí celkem 49.98 dolarů (v přepočtu tedy kolem 1093) a Owlcate Jr. stojí 47.98 dolarů (takže kolem 1010). Fairyloot stojí celkem 38.97 liber (takže podle kurzu 1138-1179... ano, takhle různé částky jsem během těch 5 boxů platila). Vtipné je to, že Owlcrate, který je z USA je o pár korun levnější než Fairyloot z UK.

Pokud byste se báli placení cla, DPH apod tak nemusíte jelikož UK je zatím stále členem EU a pokud jde o Owlcrate tak to mají pořešené a na balíček píšou cenu 16 dolarů čímž se vejdete do limitu 22 EUR. Pozor, u ostatních boxů si předem raději zjistěte jak to mají abyste nebyli zaskočení a neplatili k boxu třeba ještě 500 kvůli clu.

PŘEDPLATNÉ
U obou knižních boxů máte několik možností. Buď si můžete koupit box jednorázově nebo se přihlásit k měsíčnímu, čtvrtletnímu nebo pololetnímu předplatnému. U jednorázové koupě budete platit hned a u měsíčního předplatného  budete platit vždycky prvního dne měsíce. U tříměsíčního nebo půlročního budete platit vždycky 3 nebo 6 boxů najednou. Owlcrate má tu výhodu, že můžete boxy přes svůj účet přeskakovat. Místo jednorázové koupě je tedy lepší se zaregistrovat na měsíční odběr protože tak budete mít box jistý vždy... když ho nebudete chtít tak jednoduše měsíc přeskočíte.  U Fairyloot byste museli zkusit jim napsat, že chcete přeskočit box. U obou boxů můžete předplatné kdykoliv zrušit.

Owlcrate Jr. ÚNOR - WILD MAGIC

DODÁNÍ
Fairyloot můžete očekávat 4 pracovní den od odeslání... takže když to pošlou například ve čtvrtek tak v úterý to je u vás. Pozor ale na svátky v zahraničí. Owlcrate to trvá dní 7, ale může říct, že to opět mají promyšlené a mezinárodní balíky odesílají tak brzy, že mi oba boxy přišly dříve než Fairyloot na ten stejný měsíc. U obou boxů máte sledovací číslo. Fairyloot vám v ČR doveze DPD. Owlcrate si přebírá Česká pošta, která to podle všeho ale posílá rovnou na vaší dodací poštu takže s balíčkem musí pošťačka. Prostě to nejde přes balíkové depo ze kterého by s tím přijel pošťák v autě. Mě se teda snad u všech 4 OC boxů (2x OC a 2x OC Jr.), že na mě pošťačka zazvonila s tím, že to mám na poště protože to nepobrala a že mi hází lísteček. To docela na**re.

Owlcrate BŘEZEN - ACROSS THE UNIVERSE

OBSAH
S obouma jsem spokojená a nestěžuji si. Vždycky záleží na téma jestli vás chytne. U Fairyloot se mi líbí, že na druhou stranu dopisu od autora teď dávají ilustraci postav z knihy na ten daný měsíc. Mohly by to začít dělat i OC (napsala jsem jim to a lajkovali to tak jsem zvědavá). Pokud byste se báli, že v boxu bude kniha o kterou nebudete mít zájem; chtěli jste se vyhnout koupi knihy normálně na netu; chtěli odebírat oba boxy a chtěli jste se vyhnout tomu, že se vám sejdou dvě stejné knihy... je to jednoduché :-)... stačí sledovat na FB skupinu Book Box Sherlocks, kde členové tipují knihy ke spoustě boxů a jsou v tom fakt dobří.

 Fairyloot BŘEZEN - MEMORABLE MOMENTS

KOMUNIKACE A SOCIÁLNÍ SÍTĚ
U Owlcrate se mi líbí jejich komunikace se zákazníky a fanoušky. Dělají na IG a Facebooku vysílání živě přičemž to někdy běží na obou platformách a můžete si tak vybrat kde budete sledovat. Vždycky se dozvíte zákulisní informace, co se chystá a tak :-). Holky z OC jsou podle mě fakt sympaťandy. Mám ty jejich živá vysílání moc ráda a pokud je člověk nechytne pozdě večer tak si je může pustit zpětně. Vím, že Fairyloot dělává #fairychat na twitteru, ale vysílání či nějaká videa jsem zatím nezaregistrovala. Owlcrate dělává #OwlBabble chat s autorem knihy měsíce.

U Owlcrate se můžete na Facebooku přihlásit do jejich knižního klubu kde se vždy rozebírá kniha měsíce, také mají skupinu nákup/prodej/výměna (kde jsou bohužel většinou lidi z USA a nechtěla bych vidět to poštovný... když už tak spíše zkusit skupinu Book Box - Buy, Trade, Sell Group (Europe) ) a pak mají ještě třetí skupinu pro všechno co se knih týče. Fairyloot má jeden svůj The FairyLoot Club. Oba boxy pořádají každý měsíc na Instagramu fotosoutěž o další box zdarma.

Fairyloot DUBEN - WHIMSICAL JOURNEYS

KAMARÁDSKÝ PROGRAM 
Owlcrate má pro své odběratele program, že když doporučíte box 3 kamarádům a oni si ho přes váš odkaz objednají, získáte pro sebe jeden box za cenu poštovného což je 19.99. Myslím si sice, že to nebude ve finále tak jednoduché získat tři nové odběratele a pořád nebudete mít box úplně zadarmo, ale stejnak se to hodí :-). Můj osobní odkaz máte kdyžtak tu: https://www.owlcrate.com/refer/Micha-PNEPEGFJ

DOPRODEJ BOXŮ
Jestli se teď nepletu tak Fairyloot po obnovení všech předplatných dává daný box do jednorázového prodeje. U Owlcrate si musíte chvíli počkat až zjistí své skladové zásoby, poskládají extra boxy a dají je na eshop. Takto se tam tak měsíc zpátky objevila kupa starých boxů. Bohužel ten co jsem si chtěla zpětně koupit byl rychle pryč. Právě dva své Owlcrate Jr. boxy jsem ale získala zpětně. Objednala jsem si únorový a stalo se, že mi omylem poslali lednový. Všimli jsi toho hned a prostě poslali ten správný s tím, že ten první můžu odmítnout nebo klidně přijmou. Jejich zákaznický servis je top :-). 


 Owlcrate KVĚTEN - FIGHT LIKE A GIRL

Fairyloot KVĚTEN - SAVE THE KINGDOM

UPDATE

Už i u Fairyloot se dají sehnat jejich starší boxy na stránkách. Nebo prodávají jejich vydání knih.


Fairyloot ČERVEN - REBELS IN BALLGOWNS

Fairyloot ČERVENEC - THE POWER WITHIN


Owlcrate ČERVENEC - STRANGE AN PECULIAR

Owlcrate ZÁŘÍ - MASTERS OF DISGUISE

Fairyloot LISTOPAD - BATTLES & GALAXIES


You Might Also Like

1 komentářů

  1. A já jsem velmi ráda, že to díky tobě mám skoro jako z první ruky. :D

    ReplyDelete